|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seramik Çamurları Tasarımı 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NERGİS KILINÇ MİRDALI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yeni çamur kompozisyonları oluşturarak bir ürün tasarlayabilecektir. Tasarlanan yeni çamurları şekillendirirken karşılaşılan sorunları tanımlayabilecektir. Tasarlanan yeni çamurları fırınlarken karşılaşılan sorunları tanımlayabilecektir. Sorunlara alternatif çözüm önerileri getirebilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yakın gelecekte tükenecek olan hammadde kaynaklarına alternatif hammadde olabilecek özlü/özsüz hammaddeleri kullanarak, üretilecek ürüne ve fırınlama sıcaklığına göre çamurlar tasarlayabilme becerisi kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fabrikaların veya madenlerin inorganik katı atıkları ve inorganik ambalaj atıkları ile yeni bünye tasarımları. Renkli çamur tasarımları. Yeni tasarlanan çamurların sırlı veya sırsız olarak sanatsal bir ürüne dönüştürülmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders işleyişi hakkında bilgilendirme. Derste kullanılacak malzemelerin tanıtımı. Ödev ve proje konularının belirlenmesi. |
PROJE: Farklı malzemelerle seramik bünyelerin hazırlanması ve uygulanması |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
2 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Organik katkı malzemelerle çamur araştırmaları; Hazırlama ve Kurutma) |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
3 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Organik katkı malzemelerle çamur araştırmaları, Pişirme) |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
4 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Renkli çamur araştırmaları ; Hazırlama ve Kurutma) |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
5 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Renkli çamur araştırmaları , Pişirme) |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
6 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Volkanik tüflerle bünye araştırmaları ; Hazırlama ve Kurutma) |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
7 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Volkanik tüflerle bünye araştırmaları, Pişirme) |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Ödev ve proje çalışmalarının teslim edilmesi ve değerlendirilmesi |
|
9 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Sinterlenmiş bünye araştırmaları, Bünye Hazırlama ve Kurutma |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
10 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Sinterlenmiş bünye araştırmaları, Pişirme) |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
11 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Endüstriyel katı atıklarla bünye araştırmaları , Bünye Hazırlama ve Kurutma) |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
12 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Endüstriyel katı atıklarla bünye araştırmaları, Pişirme) |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
13 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Atık camlarla bünye araştırmaları, Bünye Hazırlama ve Kurutma) |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
14 |
Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Atık camlarla bünye araştırmaları, Pişirme) |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
15 |
Araştırma ve uygulamaların rapor edilmesi |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar |
Uygun çamurlarla oluşturulan prototip çalışmalar-Proje çalışmalarının teslim edilmesi ve değerlendirilmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ceramic Design Course: Principles, Practice, and Techniques: A Complete Course for Ceramicists. Barron´s Educational Series (October 1, 2007).
ISBN-10: 0764137336
ISBN-13: 978-0764137334
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları
İnternet Veritabanları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
3 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
4 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
0 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
4 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
2 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 82 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|