Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seramik Çamurları Tasarımı 2

Dersin Kodu : SRT304

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NERGİS KILINÇ MİRDALI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yeni çamur kompozisyonları oluşturarak bir ürün tasarlayabilecektir.
Tasarlanan yeni çamurları şekillendirirken karşılaşılan sorunları tanımlayabilecektir.
Tasarlanan yeni çamurları fırınlarken karşılaşılan sorunları tanımlayabilecektir.
Sorunlara alternatif çözüm önerileri getirebilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yakın gelecekte tükenecek olan hammadde kaynaklarına alternatif hammadde olabilecek özlü/özsüz hammaddeleri kullanarak, üretilecek ürüne ve fırınlama sıcaklığına göre çamurlar tasarlayabilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği : Fabrikaların veya madenlerin inorganik katı atıkları ve inorganik ambalaj atıkları ile yeni bünye tasarımları. Renkli çamur tasarımları. Yeni tasarlanan çamurların sırlı veya sırsız olarak sanatsal bir ürüne dönüştürülmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders işleyişi hakkında bilgilendirme. Derste kullanılacak malzemelerin tanıtımı. Ödev ve proje konularının belirlenmesi. PROJE: Farklı malzemelerle seramik bünyelerin hazırlanması ve uygulanması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
2 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Organik katkı malzemelerle çamur araştırmaları; Hazırlama ve Kurutma) Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
3 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Organik katkı malzemelerle çamur araştırmaları, Pişirme) Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
4 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Renkli çamur araştırmaları ; Hazırlama ve Kurutma) Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
5 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Renkli çamur araştırmaları , Pişirme) Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
6 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Volkanik tüflerle bünye araştırmaları ; Hazırlama ve Kurutma) Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
7 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Volkanik tüflerle bünye araştırmaları, Pişirme) Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
8 Ara Sınav Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Ödev ve proje çalışmalarının teslim edilmesi ve değerlendirilmesi
9 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Sinterlenmiş bünye araştırmaları, Bünye Hazırlama ve Kurutma Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
10 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Sinterlenmiş bünye araştırmaları, Pişirme) Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
11 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Endüstriyel katı atıklarla bünye araştırmaları , Bünye Hazırlama ve Kurutma) Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
12 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Endüstriyel katı atıklarla bünye araştırmaları, Pişirme) Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
13 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Atık camlarla bünye araştırmaları, Bünye Hazırlama ve Kurutma) Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
14 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Atık camlarla bünye araştırmaları, Pişirme) Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
15 Araştırma ve uygulamaların rapor edilmesi Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Power Point sunum, Uygulama
16/17 Final Sınavı Konuyla ilgili ders notları ve yardımcı kaynaklar Uygun çamurlarla oluşturulan prototip çalışmalar-Proje çalışmalarının teslim edilmesi ve değerlendirilmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ceramic Design Course: Principles, Practice, and Techniques: A Complete Course for Ceramicists. Barron´s Educational Series (October 1, 2007). ISBN-10: 0764137336 ISBN-13: 978-0764137334
Diğer Kaynaklar  Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları
 İnternet Veritabanları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 3
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 4
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 0
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 4
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 5
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 2
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 82
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.28
Dersin AKTS Kredisi: 3