|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seramik dekorları hakkında genel bilgi.
Sıraltı dekor teknikleri.
Çini tanımı, tarihçesi. |
Kaynakça; 1. S.34-38
Örnek görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
2 |
Tasarım Konusunun Belirlenmesi.
Geleneksel çini örneklerinin incelenmesi.
Yüzey biçim ilişkisi.
Yüzey Biçim Iliskileri, Form-Fon Iliskileri, Formun Tanimi, Fonun Tanimi
|
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi http://ceramicartsdaily.org/ceramics-monthly/?floater=99 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
3 |
Tasarım.
Yüzeyin yeniden biçimlendirilme çalışmaları.
|
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi
Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
4 |
Motiflerin ögeleştirilmesi ve yeni biçim dilinin kurulması .
Verilen proje doğrultusunda tartışmalar.
Seramik Malzeme Teknik Aşamalarını Yönlendirme. |
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi
Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
5 |
Araştırma ,Eskiz,Eleştiri.
Çini üretimde dikkate alınması gereken kurallar.
Desen Uygulama.
|
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi.
Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
6 |
Seramik malzeme ile uygulama.
Renklendirme ve sırlama. |
Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
7 |
Uygulama çalışmaları.
Kiln firing. |
Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
8 |
ARA SINAV |
Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt |
|
9 |
Astarla yapılan dekor teknikleri.
Tasarım Konusunun Belirlenmesi.
|
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça;1.s.108-114 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
10 |
Sıriçi (Mayolika) dekor tekniği .
Tasarım.
Yüzey biçim ilişkisi. |
Örnek görsellerin incelenmesi.
http://ceramicartsdaily.org/ceramics-monthly/?floater=99 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
11 |
Sırüstü dekor tekniği.
Tasarım.
Yüzey biçim ilişkisi.
Mühür(ıstampa), parafin dekorları.
|
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça;1.s.108-114 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
12 |
Astar dekoru. Sgrafitto dekorasyon tekniği.
Tasarım.
Yüzey biçim ilişkisi. |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 1.S.85-94 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
13 |
Astar dekoru. Sgrafitto dekorasyon tekniği.
Dekor yöntemleri anlatımı ve tasarımlara devam edilmesi .
Tasarımların değerlendirilmesi.
|
Örnek görsellerin incelenmesi.
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
14 |
Astar dekoru. Sgrafitto dekorasyon tekniği.
Tasarımların değerlendirilmesi. |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 1.S.85-94 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
15 |
Astar dekoru. Sgrafitto dekorasyon tekniği.
Tasarımların değerlendirilmesi.
Proje: En az bir dekor tekniğini kullanarak bir proje uygulamasi yapmak.
Kiln firing. |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 1.S.85-94 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 1.S.85-94 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
3 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
1 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
3 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
1 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
3 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
3 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
1 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
1 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|