Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seramik Temel Sanat Eğitimi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT104 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NECDET SAKARYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
-Malzeme işleyebilme beceri kazanmak -Tasarım elemanlarını deneysel olarak araştırmak -Doğadan etüt yaparak ürüne dönüştürmek -Endüstriyel ve Sanatsal ürün tasarımını analitik olarak değerlendirebilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SRT103 Seramik Temel Sanat Eğitimi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tasarım eğitiminde, ürünü oluşturan unsurları inceleyerek, kendine özgü görsel dili oluşturabilmek, tasarlama sürecinde akılcı, deneysel, sorgulayıcı ve analitik olarak ürün değerlendirmesi yapabilmek, Seramik çamurları ile uygulamalı çalışmaların yapılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seramik malzeme şekillendirme ve tasarım yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Doğal nesne ile tasarım. |
Proje konularının saptanması |
Kuramsal bilgi verilmesi -Soru-Yanıt-Tartışma |
|
2 |
Organik biçimler araştırmak, Tasarım elemanlarından Dokunun Heykelsi nesnelerde kullanılmasına örnek araştırmalar geliştirmek |
Proje konularının saptanması |
Kuramsal bilgi verilmesi -Soru-Yanıt-Tartışma |
|
3 |
Tekrarlanan birimlerin strüktürel yapıyı oluşturmasını incelemek 50 cm yüksekliğinde heykelsi nesne oluşturmak |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Kuramsal bilgi verilmesi -Soru-Yanıt-Tartışma |
|
4 |
Doğal nesne ile heykelsi nesne arasında birliktelik oluşturmak, detay geliştirmek, Işık-Gölge tonlamalarını oluşturmak, hacimsel etkiyi artırarak plan |
Tasarım elemanlarının görsel etkilerinin örneklerle incelenmesi |
Görsel Sunum hazırlama yönteminin anlatılması |
|
5 |
Doğal nesneden hareketle tasarım elemanlarının tamamını Heykelsi nesnede kullanabilmek, Işık-Gölge etkisini güçlü kılacak detayların geliştirilmesini |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Değerlendirme-Tartışma |
|
6 |
Belirlenen boyutlardaki yüzeyler için Doğal nesne örnek alınarak Çizgi-Nokta-Hacim etkilerinin birlikteliklerinden farklı hacimler, tonlamalar oluştur |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Bireysel ve grup çalışması -Soru-Yanıt-Tartışma |
|
7 |
İç ve dış mekan yüzeyleri için Doğal nesneden hareketle proje geliştirmek 40x40 yüzeyde çamur ile detay uygulaması yapmak |
İç mekan için yüzey tasarımı proje konularının verilmesi |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
8 |
ARA Sınav-Uygulama değerlendirmeleri |
Eskizlerin sunumu |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
9 |
Doğal nesneden hareketle, park ve bahçeler için strüktürel çalışma tasarlamak, Heykelsi nesneler oluşturma çalışmaları yapmak |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
10 |
Deneysel çalışmalar yaparak ürün tasarlamak, işlevi düşünerek Nesne-Tasarım ilişkisini uygulamalı olarak etüt etmek |
Park ve bahçeler için heykelsi objelerin tasarlanması |
Görsel sunum eleştirisi-Soru-Yanıt-Tartışma |
|
11 |
Heykelsi Nesne tasarlamak Aydınlatma elemanı, Dış mekan bitki kapları, iç mekan sanat elemanları tasarımına başlamak |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
12 |
50 cm yüksekliğinde Heykelsi nesne tasarlamak, çamur ile uygulama çalışmaları yapmak |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
13 |
Doğal nesne tasarım |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
14 |
Fırınlanan ürünleri değerlendirmek, renklendirmek, sırlamak ve fırınlamak |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunum poster değerlendirmesi |
|
15 |
Fırınlanan ürünleri değerlendirmek, renklendirmek, sırlamak ve fırınlamak |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunum poster değerlendirmesi |
|
16/17 |
Final Sınavı Haftası-Proje-Uygulama-Rapor değerlendirmesi |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Proje değerlendirmesi |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
4 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
2 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|