Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seramik Temel Sanat Eğitimi 2

Dersin Kodu : SRT104

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NECDET SAKARYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : -Malzeme işleyebilme beceri kazanmak
-Tasarım elemanlarını deneysel olarak araştırmak
-Doğadan etüt yaparak ürüne dönüştürmek
-Endüstriyel ve Sanatsal ürün tasarımını analitik olarak değerlendirebilmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SRT103 Seramik Temel Sanat Eğitimi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tasarım eğitiminde, ürünü oluşturan unsurları inceleyerek, kendine özgü görsel dili oluşturabilmek, tasarlama sürecinde akılcı, deneysel, sorgulayıcı ve analitik olarak ürün değerlendirmesi yapabilmek, Seramik çamurları ile uygulamalı çalışmaların yapılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Seramik malzeme şekillendirme ve tasarım yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Doğal nesne ile tasarım. Proje konularının saptanması Kuramsal bilgi verilmesi -Soru-Yanıt-Tartışma
2 Organik biçimler araştırmak, Tasarım elemanlarından Dokunun Heykelsi nesnelerde kullanılmasına örnek araştırmalar geliştirmek Proje konularının saptanması Kuramsal bilgi verilmesi -Soru-Yanıt-Tartışma
3 Tekrarlanan birimlerin strüktürel yapıyı oluşturmasını incelemek 50 cm yüksekliğinde heykelsi nesne oluşturmak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Kuramsal bilgi verilmesi -Soru-Yanıt-Tartışma
4 Doğal nesne ile heykelsi nesne arasında birliktelik oluşturmak, detay geliştirmek, Işık-Gölge tonlamalarını oluşturmak, hacimsel etkiyi artırarak plan Tasarım elemanlarının görsel etkilerinin örneklerle incelenmesi Görsel Sunum hazırlama yönteminin anlatılması
5 Doğal nesneden hareketle tasarım elemanlarının tamamını Heykelsi nesnede kullanabilmek, Işık-Gölge etkisini güçlü kılacak detayların geliştirilmesini Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Değerlendirme-Tartışma
6 Belirlenen boyutlardaki yüzeyler için Doğal nesne örnek alınarak Çizgi-Nokta-Hacim etkilerinin birlikteliklerinden farklı hacimler, tonlamalar oluştur Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Bireysel ve grup çalışması -Soru-Yanıt-Tartışma
7 İç ve dış mekan yüzeyleri için Doğal nesneden hareketle proje geliştirmek 40x40 yüzeyde çamur ile detay uygulaması yapmak İç mekan için yüzey tasarımı proje konularının verilmesi Soru-Yanıt-Tartışma
8 ARA Sınav-Uygulama değerlendirmeleri Eskizlerin sunumu Soru-Yanıt-Tartışma
9 Doğal nesneden hareketle, park ve bahçeler için strüktürel çalışma tasarlamak, Heykelsi nesneler oluşturma çalışmaları yapmak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
10 Deneysel çalışmalar yaparak ürün tasarlamak, işlevi düşünerek Nesne-Tasarım ilişkisini uygulamalı olarak etüt etmek Park ve bahçeler için heykelsi objelerin tasarlanması Görsel sunum eleştirisi-Soru-Yanıt-Tartışma
11 Heykelsi Nesne tasarlamak Aydınlatma elemanı, Dış mekan bitki kapları, iç mekan sanat elemanları tasarımına başlamak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
12 50 cm yüksekliğinde Heykelsi nesne tasarlamak, çamur ile uygulama çalışmaları yapmak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
13 Doğal nesne tasarım Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
14 Fırınlanan ürünleri değerlendirmek, renklendirmek, sırlamak ve fırınlamak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Görsel sunum poster değerlendirmesi
15 Fırınlanan ürünleri değerlendirmek, renklendirmek, sırlamak ve fırınlamak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Görsel sunum poster değerlendirmesi
16/17 Final Sınavı Haftası-Proje-Uygulama-Rapor değerlendirmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Proje değerlendirmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  RK666A36 2002 Adolfi, Dario. 8587425463 Natural esthetics Quintessence Editora Sao Paulo ;Chic 2002 Cilt/Kopya: 1
 TT920C53 1999 Chavarria, Joaquim. 0823005917 Hand-building techniques Watson-Guptill Publications New York 1999 Cilt/Kopya: 1
Diğer Kaynaklar  TP823.C66 2007 Connell, Jo. 9780812220 Coloring clay A & C Black ;University of Pen London :Philade 2007
 NK4605C66 2002 Cooney, Nicky. 0806975652 Decorating ceramics :over 400 easy-to-paint patterns New York : Ster 2002 Cilt/Kopya: 1


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 4
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 2
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 5
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 0
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 130
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.2
Dersin AKTS Kredisi: 5