|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF122 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MURAT KARA Okutman EMRAH YENİLMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayarı ve işletim sistemini etkili şekilde kullanmayı bilir. Yeni ve varolan belgeleri düzenler kullanıma hazır hale getirir. yeni tablolar şekiller düzenler, matematiksel ve mantıksal hesaplamalar yapar. İnternet temel kavram ve terimlerini bilir. Herhengi bir konu hakkında sunu hazırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lisans öğrenim boyunca ve daha sonraki hayatında gerekli olacak temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğretmek ve uygulama kapasitesini yükseltemek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayarın yazılım ve donanım birimleri ve işlevleri, BIT, BYTE kavramları, İşletim Sistemleri, Windows işletim sistemine giriş.Masaüstü. Kelime İşlemcilere giriş, Word menü çubuğu, simgeler, durum çubuğu, cetvel, Dosya açma,kapama, kaydetme ve belge yazdırma Metin yazma uygulamaları Tablo çizme, yaratma ve üzerinde değişikler yapma, Tablo sıralama Tablo uygulamaları Şekil çizme ve üzerinde değişiklikler yapma, otomatik şekiller, üçboyutlu şekiller Tablo ve Şekil uygulamaları Hücreler ve hücre yapıları, Hücrelerle matematiksel işlemler yapma Hücrelerle mantıksal işlemler yapma, Hücre sıralama ve filtreleme Verilerden grafik çizdirme, değişik grafik türleri uygulamaları, Sunu Hazırlamaya giriş, Basit sunu hazırlama, Sunu uygulamaları, İnternet, Arama Motorları ve E-posta |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayara Giriş |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
2 |
Donanım bileşenleri ve çalışma prensipleri |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
3 |
İşletim Sistemlerine Giriş |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
4 |
Microsoft Windows 7 İşletim Sistemi |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
5 |
Dosya ve dizin yönetimi |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
6 |
İnternet, Domain-IP-URL kavramları |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
7 |
Ara Sınav |
Genel tekrar |
Test Sınavı |
|
8 |
Ofis Programlarına Genel Bakış |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
9 |
Microsoft Word 2010 |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
10 |
Microsoft Word 2010 - Devam |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
11 |
Microsoft Excel 2010 |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
12 |
Microsoft Excel 2010-Devam |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
13 |
Uygulama Sınavı |
Genel Tekrar |
Test Sınavı |
|
14 |
Microsoft PowerPoint 2010 |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
15 |
Microsoft PowerPoint 2010-Devam |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Genel Tekrar |
Test Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ç.Ü. Enformatik web sitesi üzerinde bulunan ders notları enformatik.cu.edu.tr
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
0 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
0 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
0 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
4 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
2 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
3 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
0 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
0 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
5 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
0 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
0 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
2 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
1 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
0 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
3 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
0 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
0 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
1 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|