Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Arapça 2

Dersin Kodu : IL 122

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 12

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SÜLEYMAN BAŞAR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Arapçça klasik ve modern metinleri okurve anlar. 2.Dini metinleri çözümler. 3.Kuran Arapçasına vakıf olur. 4.Düşüncelerini yazılı olarak ifade eder. 5.Dini terminolojiye yönelik Arapça kavramları öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Orta seviye Arapça gramer konularının öğretilmesi. Arapça okuduğu metinleri anlama, yorumlama, analiz yapabilme. Düşündüklerini sözlü ve yazılı ifade edebilme. Mesleki Arapça bilgisini ilerletme. Kuran Arapçasını öğrenerek kalasik dini metinleri okuyup anlayabilme.

Dersin İçeriği : İsim cümlesinin kuruluşu ve öğeleri: Mübteda, Haber; ism-i işaret ve ism-i mevsuller. Müştak isimler, masdarlar. Fiil cülesinin kuruluşu: Fiil, Fail ve mef´ul; Meçhul fiilin yapılışı, Naib-u Fail, Ziyadeli bablar ve bu bablardaki fiillerin çelimi, sülasi fillerin olumsuz kalıplarda (nefy-i istikbal, cahd-ı mutlak, cahd-ı müstağrak vs.) çekimleri, Muzari fiilin nasb ve cezm hali, yer ve mekan zarfları, sayılar (20-100), günlük diyaloglar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik, uygulama dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cümle yapısı (Masubaat) Kendini Tanıtma Ahbar Arabiyye Fatiha Suresinin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
2 Meful Bih, M.Mutlak, M.Lieclih Uyruk el-Ayad fi´l-islam Fil Suresinin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
3 Meful Fih ve Zarflar Tanışma Rical ve Mevakıf Kureyş Suresinin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
4 Cer harfleri ve kullanımı Günler es-Sefer Maun Suresinin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir Ezber
5 İsim tamlaması Sayılar Zatu´n-Nıtakayni Kevser Suresinin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir Ezber
6 Sıfat-mevsuf Akşam yemeği Zekau´l-Etfal Kafirun Suresinin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
7 Temyiz (Sayılar 20-100 arası) Kahvaltı el-Hurriye Nasr Suresinin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
8 ARASINAV Tekrar Yazılı - Sözlü
9 Müsanna ve irabı Cemi Müzekker Salim ve İrabı Öğle Yemeği Sıhhatul Akl ve Cism Leheb Suresinin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
10 Cemi müennes Salim ve irabı Mukabelat el-Muhacir vel´ensari İhlas Suresinin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
11 Muzari fiilin Havaalanında min Ahbari Cuha Felak Suresinin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
12 Muzari fiilin cezmi Maza Tefa´l? Nas Suresinin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
13 Efal hamse ve irabı Haftanın Günleri Kelime Cedide "Amentü"nün yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
14 Zamirler Yılculuk men Allemeni "Âman ar-Rasulü"nün yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
15 Muttasıl Zamirler Taam Arabi ve Turki el-Kudus "Âyetel-Kürsi"nin yazımı Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
16/17 Yılsonu Sınavı Tekrar Yazılı - Sözlü


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  el-Arabiyye li´-Hayat (Candaş Yayınları) Serisi, el-Kıraatu´l-Muyesseara (Candaş Yayınları) Serisi, el-Kavaidu´l-Arabiyyetu´l-Muyessera (Candaş)
Diğer Kaynaklar  100 Soruda Sarf (H. Can) Temel Sarf Bilgisi, (H.Turan


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 3
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 3
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 3
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 2
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 2
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 2
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 2
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 3
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 3
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 1
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 3
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 3
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 2
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 2
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 3
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 8 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 295
Toplam İş Yükü / 25 (s): 11.8
Dersin AKTS Kredisi: 12