|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Arapça 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
IL 122 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
12 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SÜLEYMAN BAŞAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Arapçça klasik ve modern metinleri okurve anlar.
2.Dini metinleri çözümler.
3.Kuran Arapçasına vakıf olur.
4.Düşüncelerini yazılı olarak ifade eder.
5.Dini terminolojiye yönelik Arapça kavramları öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Orta seviye Arapça gramer konularının öğretilmesi.
Arapça okuduğu metinleri anlama, yorumlama, analiz yapabilme.
Düşündüklerini sözlü ve yazılı ifade edebilme.
Mesleki Arapça bilgisini ilerletme.
Kuran Arapçasını öğrenerek kalasik dini metinleri okuyup anlayabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İsim cümlesinin kuruluşu ve öğeleri: Mübteda, Haber; ism-i işaret ve ism-i mevsuller. Müştak isimler, masdarlar. Fiil cülesinin kuruluşu: Fiil, Fail ve mef´ul; Meçhul fiilin yapılışı, Naib-u Fail, Ziyadeli bablar ve bu bablardaki fiillerin çelimi, sülasi fillerin olumsuz kalıplarda (nefy-i istikbal, cahd-ı mutlak, cahd-ı müstağrak vs.) çekimleri, Muzari fiilin nasb ve cezm hali, yer ve mekan zarfları, sayılar (20-100), günlük diyaloglar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik, uygulama dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cümle yapısı (Masubaat)
Kendini Tanıtma
Ahbar Arabiyye
|
Fatiha Suresinin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
2 |
Meful Bih, M.Mutlak, M.Lieclih
Uyruk
el-Ayad fi´l-islam |
Fil Suresinin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
3 |
Meful Fih ve Zarflar
Tanışma
Rical ve Mevakıf |
Kureyş Suresinin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
4 |
Cer harfleri ve kullanımı
Günler
es-Sefer |
Maun Suresinin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
Ezber |
|
5 |
İsim tamlaması
Sayılar
Zatu´n-Nıtakayni |
Kevser Suresinin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir
Ezber |
|
6 |
Sıfat-mevsuf
Akşam yemeği
Zekau´l-Etfal |
Kafirun Suresinin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
7 |
Temyiz (Sayılar 20-100 arası)
Kahvaltı
el-Hurriye |
Nasr Suresinin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
8 |
ARASINAV |
Tekrar |
Yazılı - Sözlü |
|
9 |
Müsanna ve irabı
Cemi Müzekker Salim ve İrabı
Öğle Yemeği
Sıhhatul Akl ve Cism |
Leheb Suresinin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
10 |
Cemi müennes Salim ve irabı
Mukabelat
el-Muhacir vel´ensari |
İhlas Suresinin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
11 |
Muzari fiilin
Havaalanında
min Ahbari Cuha |
Felak Suresinin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
12 |
Muzari fiilin cezmi
Maza Tefa´l? |
Nas Suresinin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
13 |
Efal hamse ve irabı
Haftanın Günleri
Kelime Cedide |
"Amentü"nün yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
14 |
Zamirler
Yılculuk
men Allemeni |
"Âman ar-Rasulü"nün yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
15 |
Muttasıl Zamirler
Taam Arabi ve Turki
el-Kudus |
"Âyetel-Kürsi"nin yazımı |
Okuma-Çeviri, Anlatım, Takrir |
|
16/17 |
Yılsonu Sınavı |
Tekrar |
Yazılı - Sözlü |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
el-Arabiyye li´-Hayat (Candaş Yayınları) Serisi,
el-Kıraatu´l-Muyesseara (Candaş Yayınları) Serisi,
el-Kavaidu´l-Arabiyyetu´l-Muyessera (Candaş)
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
100 Soruda Sarf (H. Can)
Temel Sarf Bilgisi, (H.Turan
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
3 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
3 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
3 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
2 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
2 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
2 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
2 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
3 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
1 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
3 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
3 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
2 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
2 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
3 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
10 |
140 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
8 |
112 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
8 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 295 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 11.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 12 |
|
|
|