Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Arapça 4

Dersin Kodu : IL 224

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP
Öğr.Gör. SÜLEYMAN BAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Klasik ve modern metinleri okur ve anlar Dini metinleri okur anlar ve yorumlar Kur´an-ı Kerimi anlar ve yorumlar Arapça konuşur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin, Arapça okuma, yazma,çeviri , konuşma ve dini metinleri yorumlama becerisini kazanmalarını sağlamak

Dersin İçeriği : Sayılar, Temyiz, Naib-u Fail, Zaman ve Mekan Zarfları, Hal, Hal´in Çeşitleri, Müstesna, Atıf, Şibih Fiiller, Nefiy

Dersin Dili : Arapça

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temyiz ismi Tafdil Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz, Ezber
2 Sayıların ve Kullanımı ve Temyizi Kuran´da geçen sayılar Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz, Ezber
3 Sayıların ve Kullanımı ve Temyizi Sayıların kullanımı Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz, Ezber
4 Nâibu´l Fâil Kuran´da muchul fiiller Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz
5 Zaman ve Mekan Zarfları Türkçeleşmiş zaman ve mekan isimleri Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz
6 Hal Hal çeşitleri Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz
7 Halin Kısımları Hal çeşitleri Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz
8 Arasınav Tekrar Yazılı
9 Müstesna Kuran´da İlla Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz
10 Müstesnanın kısımları İstisna çeşitleri Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz
11 Atıf Hikaye kitabı Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz
12 Atfın Kısımları ve Şartları Kuran´da atıf örnekleri Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz
13 Şibih Filler ve Amelleri Kuran´da şibih fiiller Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz
14 Şibih Filler ve Amelleri Hikaye kitabı Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz
15 Nefiy Hikaye kitabı Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz
16/17 Yıl sonu sınavı Tekrar Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  el- Arabiye li´l- Hayat III el-Kıraatü´l- Müyessera III el-Kavaidü´l-Müyessera III
Diğer Kaynaklar  Tezvidu´t-Tullâb bi´l-Kelmat, Musa ALP Arap Dilinde Çoğullar Sözlüğü, Musa ALP


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 4
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 4
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 4
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 5
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 4
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 4
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 4
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 5
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 4
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 4
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 4
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 5
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 4
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 5
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 4
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5