|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Arapça 4 |
|
Dersin Kodu |
: |
IL 224 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP Öğr.Gör. SÜLEYMAN BAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Klasik ve modern metinleri okur ve anlar
Dini metinleri okur anlar ve yorumlar
Kur´an-ı Kerimi anlar ve yorumlar
Arapça konuşur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin, Arapça okuma, yazma,çeviri , konuşma ve dini metinleri yorumlama becerisini kazanmalarını sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sayılar, Temyiz, Naib-u Fail, Zaman ve Mekan Zarfları, Hal, Hal´in Çeşitleri, Müstesna, Atıf, Şibih Fiiller, Nefiy |
|
Dersin Dili |
: |
Arapça |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temyiz |
ismi Tafdil |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz, Ezber |
|
2 |
Sayıların ve Kullanımı ve Temyizi |
Kuran´da geçen sayılar |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz, Ezber |
|
3 |
Sayıların ve Kullanımı ve Temyizi |
Sayıların kullanımı |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz, Ezber |
|
4 |
Nâibu´l Fâil |
Kuran´da muchul fiiller |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz |
|
5 |
Zaman ve Mekan Zarfları |
Türkçeleşmiş zaman ve mekan isimleri |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz |
|
6 |
Hal |
Hal çeşitleri |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz |
|
7 |
Halin Kısımları |
Hal çeşitleri |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı |
|
9 |
Müstesna |
Kuran´da İlla |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz |
|
10 |
Müstesnanın kısımları |
İstisna çeşitleri |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz |
|
11 |
Atıf |
Hikaye kitabı |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz |
|
12 |
Atfın Kısımları ve Şartları |
Kuran´da atıf örnekleri |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz |
|
13 |
Şibih Filler ve Amelleri |
Kuran´da şibih fiiller |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz |
|
14 |
Şibih Filler ve Amelleri |
Hikaye kitabı |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz |
|
15 |
Nefiy |
Hikaye kitabı |
Okuma, Çeviri, Anlama, Analiz |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Tekrar |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
el- Arabiye li´l- Hayat III
el-Kıraatü´l- Müyessera III
el-Kavaidü´l-Müyessera III
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Tezvidu´t-Tullâb bi´l-Kelmat, Musa ALP
Arap Dilinde Çoğullar Sözlüğü, Musa ALP
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
4 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
4 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
4 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
5 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
4 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
5 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
4 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
4 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
4 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
5 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
4 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
5 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
4 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|