Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Ve Din

Dersin Kodu : ILS306

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ASIM YAPICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre ve Sorunlarını tanır
Çevre ve Ahlak İlişkisini bilir
Din Çevre İlişkisini anlar
Dinlerde Çevre anlayışını kavrar
Çevreyi Din perspektifinden yeniden kategorize eder ve anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çevre ve Din İlişkisini önemli boyutlarıyla kavratmak

Dersin İçeriği : Çevre Ahlak İlişkisi, Hava-Su-Toprak-Orman ve Dinin bu unsurlara bakışı, Çevre Sorumluluğu ve Din

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlahiyat Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çevre Sorunları Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
2 Hava, Su, Toprak Kirliliği ve Doğal Afetler Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
3 Çevre ve Din İlişkisi Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
4 Budizm ve Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
5 Hinduizm ve Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
6 Hıristiyanlık ve Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
7 Yahudilik ve Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
8 İslam ve Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
9 İslam´ın Çevre Sorunlarına Bakışı Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
10 Arasınav Essay Exam
11 Kur´an´da Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
12 Hadislerde Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
13 Tarihteki örnekleriyle Din ve Çevre İlişkisi Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
14 İslam Tarihinde Çevre ve Ekolojik Uygulamalar Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
15 Günümüz çevre problemleri ve Din Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Yüz yüze anlatım ve Soru Cevap
16/17 Final Essay Exam


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çevre ve Din, İbrahim Özdemir
 Hz. Peygamberin Sünnetinde Çevre, Dr. Yunus Macit
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 2
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 1
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 1
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 1
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 3
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 2
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 3
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 1
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 1
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 1
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 2
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 2
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 2
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 2
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 1
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2