|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Digital Television |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE494 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SAMİ ARICA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Siyah-beyaz ve renkli analog televizyon sistemlerini kavrar. Video işaretlerinin örneklenmesini öğrenir. Video ve ses işaretlerinin kaynak ve kanal sıkıştırma yöntemlerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders temel olarak sayısal video (televizyon) yayını sistemlerini içermektedir. Konu çok geniştir ve sadece temel kavramlar vurgulanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Analog televizyon: siyah-beyaz ve rekli TV standartları (NTSC, PAL, SECAM, MAC). Video işaretlerinin sayısallaştırılması (4:2:3 biçimi, 4:2:0 biçimi, SIF, CIF, and QCIF. Yüksek tanımlı biçimler 720p, 1080i). Kaynak kodlama: Video ve ses işaretlerinin sıkıştırılması, değişken uzunluklu kodlama. Durağan görüntülere uygulaman sıkıştırma: ayrık kosinüs dönüşümü. Sabit resimlerin sıkıştırılması (JPEG).
Hareketli resimlerin sıkıştırılması (MPEG-1, MPEG-2). MPEG-4.10 video sıkıştırma standardı (H.264/AVC).Ses işaretlerinin sıkıştırılması. Kanal kodlama (ileri yönde hata düzeltme). Enerjinin dağıtılması. Reed-solomon kodlaması. Forvey katlamalı iç içe girme (girişikleme). Katlamalı kodlama. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik mühendisliği bölüm binası derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Analog televizyon: siyah-beyaz ve rekli TV standartları (NTSC, PAL, SECAM, MAC). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
2 |
Analog televizyon: siyah-beyaz ve rekli TV standartları (NTSC, PAL, SECAM, MAC) (devam). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
3 |
Analog televizyon: siyah-beyaz ve rekli TV standartları (NTSC, PAL, SECAM, MAC) (devam). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
4 |
Video işaretlerinin sayısallaştırılması (4:2:3 biçimi, 4:2:0 biçimi, SIF, CIF, and QCIF. Yüksek tanımlı biçimler 720p, 1080i). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
5 |
Video işaretlerinin sayısallaştırılması (4:2:3 biçimi, 4:2:0 biçimi, SIF, CIF, and QCIF. Yüksek tanımlı biçimler 720p, 1080i) (devam). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
6 |
Video işaretlerinin sayısallaştırılması (4:2:3 biçimi, 4:2:0 biçimi, SIF, CIF, and QCIF. Yüksek tanımlı biçimler 720p, 1080i) (devam). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
7 |
Kaynak kodlama: Video ve ses işaretlerinin sıkıştırılması, değişken uzunluklu kodlama. Durağan görüntülere uygulaman sıkıştırma: ayrık kosinüs dönüşümü. Sabit resimlerin sıkıştırılması (JPEG). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
8 |
Yarıyıl sınavı. |
Ders kitabı okuma. |
Yazılı sınav. |
|
9 |
Kaynak kodlama: Video ve ses işaretlerinin sıkıştırılması, değişken uzunluklu kodlama. Durağan görüntülere uygulaman sıkıştırma: ayrık kosinüs dönüşümü. Sabit resimlerin sıkıştırılması (JPEG) (devam). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
10 |
Kaynak kodlama: Video ve ses işaretlerinin sıkıştırılması, değişken uzunluklu kodlama. Durağan görüntülere uygulaman sıkıştırma: ayrık kosinüs dönüşümü. Sabit resimlerin sıkıştırılması (JPEG) (devam). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
11 |
Kaynak kodlama: Video ve ses işaretlerinin sıkıştırılması, değişken uzunluklu kodlama. Durağan görüntülere uygulaman sıkıştırma: ayrık kosinüs dönüşümü. Sabit resimlerin sıkıştırılması (JPEG) (devam). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
12 |
Hareketli resimlerin sıkıştırılması (MPEG-1, MPEG-2). MPEG-4.10 video sıkıştırma standardı (H.264/AVC).Ses işaretlerinin sıkıştırılması. Kanal kodlama (ileri yönde hata düzeltme). Enerjinin dağıtılması. Reed-solomon kodlaması. Forvey katlamalı iç içe girme (girişikleme). Katlamalı kodlama. |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
13 |
Hareketli resimlerin sıkıştırılması (MPEG-1, MPEG-2). MPEG-4.10 video sıkıştırma standardı (H.264/AVC).Ses işaretlerinin sıkıştırılması. Kanal kodlama (ileri yönde hata düzeltme). Enerjinin dağıtılması. Reed-solomon kodlaması. Forvey katlamalı iç içe girme (girişikleme). Katlamalı kodlama (devam). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
14 |
Hareketli resimlerin sıkıştırılması (MPEG-1, MPEG-2). MPEG-4.10 video sıkıştırma standardı (H.264/AVC).Ses işaretlerinin sıkıştırılması. Kanal kodlama (ileri yönde hata düzeltme). Enerjinin dağıtılması. Reed-solomon kodlaması. Forvey katlamalı iç içe girme (girişikleme). Katlamalı kodlama (devam). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
15 |
Hareketli resimlerin sıkıştırılması (MPEG-1, MPEG-2). MPEG-4.10 video sıkıştırma standardı (H.264/AVC).Ses işaretlerinin sıkıştırılması. Kanal kodlama (ileri yönde hata düzeltme). Enerjinin dağıtılması. Reed-solomon kodlaması. Forvey katlamalı iç içe girme (girişikleme). Katlamalı kodlama (devam). |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım. |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı. |
Ders kitabı okuma. |
Yazılı sınav. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Digital Video and HD, Second Edition: Algorithms and Interfaces. Charles Poynton. The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics. 2012.
Digital Television: Satellite, Cable, Terrestrial, IPTV, Mobile TV in the DVB Framework. Herve Benoit. Focal Press. 2008.
Digital Video and Television. Ioannis Pitas, Author-Publisher. 2013.
Digital Television: Technology and Standards. John F. Arnold, Michael R. Frater, Mark R. Pickering. Wiley-Interscience. 2007.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
5 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
5 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
2 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
3 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
4 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
2 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
2 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
3 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
1 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
1 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|