|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Industrial Electricity |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE493 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET TEKE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Endüstride karşılaşılabilecek temel kavramların anlaşıldı. Endüstride kullanılan temel cihazlar ve çalışma prensipleri anlaşıldı.
Endüstride elektriksel sistemlerde arızaların bulunması anlaşıldı. Endüstriyel elektrik sistemlerini ve uygulama alanlarını tanındı.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endüstride karşılaşılabilecek temel kavramların anlatılması,
Endüstride kullanılan temel cihazlar ve çalışma prensiplerinin kavratılması,
Endüstride elektronik sistemlerde arıza bulma yeteneğinin kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliğine Genel Bakış, Tek ve Üç Fazlı Elektrik, Ulusal Elektrik Kodu, Farklı Tip Ölçüm Cihazları: Ampermetreler, Voltmetre, Ohmmetreler, Vatmetreler, Multimetre, Meggers, Güç Kalitesi Analizörü, Akü Bakımı, Tel ve Kablo Testi Ve Bakımı, Devre Kesici, Şalt Uygulamaları ve Bakımı, Elektriksel Devreleri Okuma, Elektronik Sistemlerin Ekranlanması ve Topraklanması, Elektrik Güç Dağıtım Sistemleri, Güç Elektrikli Koruma Elektronik Sistemler, Güç Kalitesi, Harmonikler, Kontrol ve Bakım Teknikleri, Güç Trafosu Bakımı, Şalt Merkezi Bakımı, Elektriksel Güç Dağıtım Sistemlerinin Yetkilendirilmesi ve Devreye Alınması, Güç Dağıtım Sistemlerinin Elektriksel Koruması, Motorlar ve Kontrolü, PLC Çeşitleri, HMI, SCADA, Operatör Panel, Güç Jeneratörleri ve Gerilim Regülatörleri, Güç Sistemi Koordinasyonu, Kestirimci Bakım, Kesintisiz Güç Kaynağı (KGK) Sistemleri, AC Sürücüler, Otomasyon Sistemleri, Motor Koruma. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endüstriyel elektriğe giriş: Amaçları ve Uygulamaları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
2 |
Tek/Üç fazlı sistemler, Temel güç denklemleri, ölçüm cihazları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
3 |
Yük faktörü ve trafo seçimi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
4 |
Elektrik motorları ve endüstride enerji verimliliği |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
5 |
Elektrik motorları ve koruma elemanlarının seçimi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
6 |
Güç ve dağıtım trafolarının temelleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
7 |
Vize sınavı |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Klasik yazılı sınav
|
|
8 |
Reaktif güç kompanzasyonu |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
9 |
Reaktif güç kompanzasyonu sisteminin bileşenlerinin eleman seçimi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
10 |
Harmonikler ve temelleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
11 |
Değişken hız sürücüler: Temelleri ve örnek uygulama |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
12 |
Aydınlatma, motor ve HVAC sistemlerinde enerji verimliliği |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
13 |
Elektriksel tek hat şemalarının okunması ve arıza bulma teknikleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
14 |
HVDC iletim sistemleri ve şalt merkezi cihazları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
15 |
Kestirimci bakım elemanları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Klasik yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Industrial Electricity, Michael Brumbach
Endüstriyel Elektrik, M. Ergün YÜCEL
The Electric Power Engineering Handbook, CRC Press
Industrial Electricity and Motor Controls, Rex Miller, Mark Miller
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
3 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
3 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
1 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
5 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
4 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
9 |
9 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
13 |
13 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|