|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Embedded Systems |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE490 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUSTAFA GÖK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mikrokontrolcü programı geliştirir. Öğrenci bir gömülü sistemi tasarımı yapar. Öğrenci bir gömülü sistemi analiz ederek fonksiyonel doğrulamasını yapar. Öğrenci güncel emülasyon yazılım ve donanımını kullanarak gömülü sistemlerde bulunan sorunları tesbit eder ve çözer.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gömülü sistem tasarımı yapabilmesi için gerekli yazılım ve donanım tasarım becerisini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Gömülü sistem uygulamaları, mikrokontrolcülerin CPU mimarisi, Embedded C Programming, Assembly, GPIO, saat ve zamanlayıcılar, Interrupts, Low Power applications, PWM, driving larger loads, Serial Communication: UART, SPI, I2C, |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Bilgisayar Lab. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gömülü sistem uygulamalarına giriş |
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
2 |
Yazılım ve Donanım Araçlarının Kurulum
|
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
3 |
Mikrokontrolcü ve CPU Mimarisi
|
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
4 |
Gömülü Sistemler için C Programlama
|
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
5 |
Gömülü Sistemler için Assembly Programlama
|
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
6 |
Genel Amaçlı Giriş Çıkış
|
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
7 |
Kesmeler ve Güç Modları |
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
8 |
Ara Sınav Tekrarı |
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
9 |
Sayısal Giriş ve Çıkış |
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
10 |
Saat Sistemi ve Zamanlayıcılar |
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
11 |
Analog Veri Giriş ve Çıkışı |
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
12 |
Seri İletişim: UART |
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
13 |
Seri İletişim: SPI, I2C |
Ders notlarını oku. |
Düz anlatım, gösterim, labaratuvar |
|
14 |
Proje Çalışması |
Proje Dökümanlarının harızla. |
Gösterim, labaratuvar |
|
15 |
Proje Çalışması |
Proje Dökümanlarının harızla. |
Gösterim, labaratuvar |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Proje Sunumu |
Sözlü Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
MSP430 Microcontroller Basics, John Davies
Embedded Systems Design Using the TI MSP430 Series, Chris Nagy
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
5 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
5 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
5 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
5 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|