Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Embedded Systems

Dersin Kodu : EEE490

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA GÖK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mikrokontrolcü programı geliştirir.
Öğrenci bir gömülü sistemi tasarımı yapar.
Öğrenci bir gömülü sistemi analiz ederek fonksiyonel doğrulamasını yapar.
Öğrenci güncel emülasyon yazılım ve donanımını kullanarak gömülü sistemlerde bulunan sorunları tesbit eder ve çözer.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Gömülü sistem tasarımı yapabilmesi için gerekli yazılım ve donanım tasarım becerisini kazandırmak.

Dersin İçeriği : Gömülü sistem uygulamaları, mikrokontrolcülerin CPU mimarisi, Embedded C Programming, Assembly, GPIO, saat ve zamanlayıcılar, Interrupts, Low Power applications, PWM, driving larger loads, Serial Communication: UART, SPI, I2C,

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik ve Bilgisayar Lab.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gömülü sistem uygulamalarına giriş Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
2 Yazılım ve Donanım Araçlarının Kurulum Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
3 Mikrokontrolcü ve CPU Mimarisi Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
4 Gömülü Sistemler için C Programlama Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
5 Gömülü Sistemler için Assembly Programlama Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
6 Genel Amaçlı Giriş Çıkış Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
7 Kesmeler ve Güç Modları Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
8 Ara Sınav Tekrarı Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
9 Sayısal Giriş ve Çıkış Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
10 Saat Sistemi ve Zamanlayıcılar Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
11 Analog Veri Giriş ve Çıkışı Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
12 Seri İletişim: UART Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
13 Seri İletişim: SPI, I2C Ders notlarını oku. Düz anlatım, gösterim, labaratuvar
14 Proje Çalışması Proje Dökümanlarının harızla. Gösterim, labaratuvar
15 Proje Çalışması Proje Dökümanlarının harızla. Gösterim, labaratuvar
16/17 Yıl Sonu Sınavı Proje Sunumu Sözlü Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  MSP430 Microcontroller Basics, John Davies
 Embedded Systems Design Using the TI MSP430 Series, Chris Nagy
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 2 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 5
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 5
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 4
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 5
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 3
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 5
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 5
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 5
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 4
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 4
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 5
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5