Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Analog Communication Systems

Dersin Kodu : EEE483

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SAMİ ARICA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Analog haberleşme sistemlerinin temel kavramlarını açıklar.
AM ve FM modülatör ve demodülatörü analiz eder ve tasarlar.
Çeşitli haberleşme sistemlerinin güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılmasını yapabilme farklılıklarını belirleme yeteneği geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Analog modülasyon ve de-modülasyon yöntemlerini öğretmek. İletişim kanalından kaynaklanan bozulma ve gürültü binme problemlerini anlamak ve çözüm bulmak.

Dersin İçeriği : Hilbert dönüşümü. Ön-zarf. Kopmleks zarf. Band geçiren sistemler ve frekans bandında sınırla işaretler. Frekans kaydırma. Genlik modülasyonu. Frekans modülasyonu. Steryo FM. Faz kilitlemeli çevrim. Frekans bölüşümlü çoğullama. Süperheterodin alıcı. AM ve FM modülasyonlu sistemlerde gürültü. AM ve FM modülasyonlu sistemlerin performanslarının kıyaslanması.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik mühendisliği bölüm binası derslikleri.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel bilgiler ve genel bakış. Matlab ve Spice programa dillerine genel bir bakış. Ders kitabı okuma. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
2 İşaret ve sistemlerin sunumu. Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
3 İşaret ve sistemlerin sunumu (devam). Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
4 Rastsal süreçler. Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
5 Genlik modülasyonu. Matlab ve spice uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
6 Taşıyıcısı bastırılmış çift yan band modülasyonu. Matlab ve spice uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
7 Tek yan band modülasyonu. Matlab ve spice uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
8 Yarıyıl sınavı. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Yazılı sınav.
9 Frekans bölütlemeli çoğullama.Frekans ve faz nodülasyonları. Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
10 Faz kilitlemeli çevrim. Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
11 FM sistemlerinde linear olmayan sonuçlar. Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
12 DSP-SC alıcılarında gürültü. Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
13 SSP-SC alıcılarında gürültü. Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
14 AM alıcılarında gürültü. Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
15 FM alıcılarında gürültü. FM sistemlerinde Ön vurgu ve ön vurguyu geri alma. Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
16/17 Yarıyıl sonu sınavı. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Yazılı sınav.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fundementals of Communication Systems. John G. Proakis and Masoud Salehi. 2005. Pearson Prentice Hall.
 Communication Systems. A. Bruce Carlson and Paul B. Crilly and Janet C. Rutledge. 2002. McGraw-Hill.
 Communication Systems. Simon Haykin. 1994. John Wiley & Sons.
 Principles of Communication Systems. Herbert Taub and Donald L. Schilling. 1989. McGraw-Hill.
 Electronic Communication Techniques. Paul H. Young. 2004. Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 14 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 5
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 5
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 4
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 4
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 4
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 3
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 2
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 2
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 3
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 1
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 1
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5