|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Digital Electronics |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE328 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi alan bir öğrenci:
Sayısal elektronik devrelerin karakteristiğini, çalışmasını ve sınırlandırmalarını anlar RTL, DTL, TTL and ECL karakteristiğini, çalışmasını ve sınırlandırmalarını anlar CMOS ve TG yapılarını, çalışması ve sınırlandırmalarını anlamak Multivibratör devrelerinin çalışmalarını ve sınırlandırmalarını anlamak Sayısal devreleri analiz eder ve tasarımını gerçekleştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dijital yapı bloklarını tanımak. RTL, DTL, TTL, ECL, CMOS, TG ve bellek mimarilerini anlamak ve tümleşik yapı tasarımları gerçekleştirmek. Multivibratör yapılarını anlamak ve tasarlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dijital IC lerin özellikleri: Fan-in, fan-out, karakteristikleri. BJT sayısal devreler: RTL, DTL, TTL, and ECL. MOSFET sayısal devreler: NMOS evirici, NMOS mantık devreleri, CMOS mantık devreleri, Geçiş kapıları, Zamanlama devreleri, osilatörler, iki durumlu devreler, tek durumlu devreler |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri ve Elektronik Devre Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dijital Elektroniğe giriş, Dalğa şekilleri ve karakteristikleri |
|
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
2 |
Fan-out, Diyot lojik devreleri, RTL ve DTL mimarisi
Pspice genel tekrar ve Laboratuvar cihazlarının tanıtılması |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
3 |
TTL ve STTL devreleri
Lab. Uygulama: TTL devresi |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
4 |
ECL devreleri
Lab Uygulama: ECL devresi |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
5 |
Anahtarlamalı devrelerde MOSFET transistor
Lab Uygulama: NMOS kapısı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
6 |
NMOS kapısı devreleri
Lab Uygulama: NMOS kapısı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
7 |
TG circuits
Lab Uygulama: TG |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
8 |
Arasınav |
Ara sınav için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
CMOS kapı devreleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
10 |
CMOS tasarımı
Lab Uygulama: CMOS NOT kapısı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
11 |
NMOS ve CMOS Bellekler
Lab Uygulama: CMOS kapı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
12 |
İki durumlu multivibratörler, Schmit mimarisi
Lab Uygulama: iki durumlu multivibratörler |
Ders notlarının ilgili bölümünün okunması, Deney föylerinin hazırlanması |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
13 |
Astable Multivibratörler
Lab Uygulama: Astable multivibratörler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
14 |
Tek kararlı multivibratörler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Digital Integrated Electronics - Schilling
Lecture Notes - Yrd.Doç.Dr. Murat AKSOY
Electronics a-text lab manual - Yrd.Doç.Dr. Murat AKSOY
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Microelectronics Circuit Analysis and Design-D.A. Neamen
Solid State Pulse Circuits- Bell
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
3 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
5 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
2 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
4 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
3 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
3 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
1 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|