Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Electronic Circuits |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE226 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi alan bir öğrenci: Elektronik devre elemanların karakteristiğini ve çalışmasını anlar Elektronik devre elemanların modellenmesini öğrenir DC güç kaynağı, yükselteç gibi elektronik devreleri analiz eder ve tasarımını gerçekleştirir PSPICE kullanarak el analiz sonuçlarını doğrular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tümleşik devreleri oluşturan temel elektronik devrelerin çalışması, karakteristiği ve sınırlamalarını anlamaktır. Basit temel elektronik devreleri analiz etme ve tasarlayabilme bilgi ve becerisinin kazanımıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Diyotlar, Diyot devrelerinin analizi, doğrultucu devereler, zener diyot devreleri, BJT ve FET lerin DC analizi, küçük sinyal analizi ve frekans yanıtları |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri ve Elektronik Devre Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektroniğe giriş, Elektronik devre elemanları |
|
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
2 |
Diyot karakteristiği ve modellenmesi, Pspice öğretimi
Laboratuver cihazlarının tanıtılması |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
3 |
Elektronik elemanların modellenmesi
Pspice öğretimi ve Laboratuver cihazlarının kullanılması |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
4 |
Diyot devreleri (sınırlandırıcılar, doğrultucular,.. )
Lab Uygulama: Diyot karakteristiklerin çıkarılması |
Ders notlarının ilgili bölümünün okunması, Deney föylerinin hazırlanması |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
5 |
BJT karakteristigi ve DC Analizi
Lab Uygulama: BJT karakteristik |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
6 |
BJT yükselteç küçük işaret analizi
Lab Uygulama: BJT karakteristik |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
7 |
Konu tekrarı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
8 |
Arasınav |
Ara sınav için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
BJT Yükselteç devreleri
Lab Uygulama: BJT Yükselteç Devresi |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
10 |
FET karakteristigi ve DC Analizi |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
11 |
FETyükselteç küçük işaret analizi
Lab Uygulama: FET karakteristik |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
12 |
FET Yükselteç Devreleri
Lab Uygulama: FET Yükselteç Devresi |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
13 |
Elektronik Devrelerin frekans yanıtı
Lab Uygulama: Elektronik Devrelerin frekans yanıtı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
14 |
Çok katlı yükselteçler
Lab Uygulama: Çok katlı yükselteçler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
15 |
Konu tekrarı |
Konu tekrarı |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
16/17 |
Yarılyıl Sonu Sınavı |
Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
3 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
2 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
4 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
3 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
3 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|