Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Physics 2

Dersin Kodu : IG 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RAMAZAN ESEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : ÖÇ - 1 : Klasik fiziğin temel prensiplerini anlayabilecek
ÖÇ - 2 : Bu prensipleri fiziksel olaylara ve mühendislik alanına uygulayabilecek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere temel fizik yasalarının öğretilmesi, öğrenilen bilgileri gerçek dünyadaki olayları anlamada kullanabilme ve mühendislik dalına uygulayabilme becerisi kazandırmak

Dersin İçeriği : Elektrik Yükü ve elektrik Alanı. Gauss Yasası. Elektrik Potansiyeli. Sığa ve Dielektrik. Elektrik Akımı ve Direnç. Doğru Akım Devreleri. Manyetizma. Manyetik alan Kaynakları. Elektromanyetik İndüksiyon ve Faraday yasası. İndüklem ve Alternatif Akım Devreleri. Elektromanyetik Dalgalar

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 elektrik yükü ve alanı literatür tarama sınıfta ders
2 gauss yasası literatür tarama sınıfta ders
3 Gauss Yasasının Uygulamaları literatür tarama sınıfta ders
4 elektrik potansiyeli literatür tarama sınıfta ders
5 kapasite ve dielektrikler literatür tarama sınıfta ders
6 Elektrik Akımı ve Direnç. literatür tarama sınıfta ders
7 problem çözümü problem çözümü tartışma
8 ara sınav problem çözümü yazılı sınav
9 dc devreleri literatür tarama sınıfta ders
10 Manyetizma. literatür tarama sınıfta ders
11 Manyetik alan Kaynakları literatür tarama sınıfta ders
12 Elektromanyetik İndüksiyon ve Faraday yasası literatür tarama sınıfta ders
13 İndüklem ve Alternatif Akım Devreleri literatür tarama sınıfta ders
14 Elektromanyetik Dalgalar literatür tarama sınıfta ders
15 problem çözüm problem çözüm tartışma
16/17 final problem çözüm yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fundamentals of physics Resnick & halliday wiley
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sahip olduğu bilgileri alanında kullanabilme becerisi kazanır 3
2 Proses tabanlı bir sistemi ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak geliştirir 1
3 1. Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgi sahibi olur 5
4 Gıda mühendisliği ve teknolojisi ile ilgili alanlardaki uygulamalarda problemleri saptar, tanımlar ve çözer 3
5 Araştırma, karmaşık sistemleri bilimsel yöntemlerle çözümleyebilir 3
6 Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar 0
7 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamalarında modern teknik araçları seçer ve kullanır 2
8 Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve rapor eder 3
9 Bağımsız karar verir, kendine güvenir, yaratıcılık becerisi kazanır ve sorumluluk alabilir 3
10 Ekip çalışmasına uyum sağlar 3
11 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir 3
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir 3
13 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir ve iletişim teknolojilerini kullanır 0
14 Gıda konusunda literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilir 2
15 Meslek etiğine saygılı olur 2
16 Bir gıda prosesini planlama, uygulama ve geliştirme yetkinliğine sahiptir 2
17 Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olur 0
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3