|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Introduction to Embedded Systems De |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-698 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUSTAFA GÖK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Embedded sistem tasarımı için proje planlaması yapar. Gömülü sistem tasarımı için yazılım ve donanım araçlarını kullanır. Mikrokontrol ve çevre birimlerinin uyumlu çalışmasını sağlar. Donanım sorunlarını tesbit eder ve donanım ve yazılım sorunlarını çözer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu kurs gömülü sistem tasarımcılığı alanında uzmanlaşmak isteyen mühendislere gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak amacındadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Şu konular işlenecektir. Temel işlemci yapısı, komut seti mimarisi, saat sistemi, zamanlayıcılar, kesme sistemi yönetimi, etkin güç tüketimli sistemler, her öğrencinin bir gömülü sistem projesi gerçekleştirmesi beklenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gömülü Sistem Uygulamalarına Giriş |
Sayısal Tasarım ve Progrlama Dersi notlarını gözden geçir |
Yüz yüze anlatım |
|
2 |
Mikrokontrolcü ve CPU Mimarisi |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
3 |
Gömülü Sistemler için C ve Assembly Programlama |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
4 |
Genel Amaçlı Giriş Çıkış |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
5 |
Kesmeler ve Güç Modları |
Read Lecture Notes |
Yüz yüze anlatım |
|
6 |
Proje Planlama |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
7 |
Ara Sınav |
Sunum hazırlama |
Sunum |
|
8 |
Sayısal Giriş ve Çıkış |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
9 |
Saat Sistemi ve Zamanlayıcılar |
Read Lecture Notes |
Yüz yüze anlatım |
|
10 |
Analog Veri Giriş ve Çıkış |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
11 |
Seri İletişim |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
12 |
Python Programlama |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
13 |
Python Programlama |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
14 |
Proje Planlama |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
15 |
Proje Çalışması |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Sunum hazırlama |
Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Embedded Systems Design, Chris Nagy
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
5 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
5 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
5 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
5 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|