|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Energy Management |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-688 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET TEKE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrik motor sürücülerinin temelleri anlaşıldı. DC sürücülerinin bileşenleri anlaşıldı. AC sürücülerin bileşenleri anlaşıldı. Sürücü kontrol teknikleri öğrenildi. Sürücü seçimini öğrenildi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektrik motoru sürücülerin temellerinin anlaşılması,
DC sürücülerin bileşenlerinin anlaşılması,
AC sürücülerin bileşenlerinin anlaşılması,
Sürücü kontrol tekniklerinin öğrenilmesi,
Sürücü seçiminin yapılması öğrenilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektriğin Son Tüketiciye Kadar Olan Kullanımı,
Motor Yükleri, Aydınlatma Sistemi, HVAC, Fırınlar ve Isıl İşlem Sistemi, Endüktif Yükler,
Enerji Tasarruflu Sistemler ve Talep Seviyesi Tespiti,
Pf Düzeltme, Değişken Hız Sürücü,
Akıllı Aydınlatma Sistemi, Isı Yalıtımı,
İzleme ve Ölçme, Enerji İzleme Ekipmanları, Yük Ölçümünde Kullanılan Veri Kaydediciler, Işık Sıcaklığı,
Akıllı Sayaç Kavramı. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektriğin kullanım alanları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
2 |
Yük çeşitleri: Motor, aydınlatma, HVAC, fırınlar ve endüktif yükler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
3 |
Enerji verimli sistemler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
4 |
Güç faktörünün düzeltilmesi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
5 |
Ayarlanabilir hız sürücüleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
6 |
Akıllı aydınlatma sistemleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
7 |
Vize sınavı |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Klasik yazılı sınav |
|
8 |
Termal yalıtım |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
9 |
Güç sistemlerinde izleme ve ölçme |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
10 |
Enerji izleme elemanları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
11 |
Yük ölçümünde kullanılan veri kaydedicileri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
12 |
Akıllı sistemler: Akıllı şebekeler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
13 |
Akıllı sistemler: Akıllı sayaçlar |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
14 |
Kojenerasyon ve trijenerasyon sistemleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
15 |
Enerji yönetimi kontrolü sistemleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Klasik yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Energy Management Handbook, Steve Doty, Wayne C. Turner
Industrial Energy Management: Principles and Applications, Giovanni Petrecca
Energy Engineering and Management, Amlan Chakrabarti
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
3 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
3 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
4 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
5 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
1 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
9 |
9 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
13 |
13 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|