Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Energy Conversion for Motor and Generator Drives

Dersin Kodu : EE-686

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET TEKE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrik motoru sürücülerin temellerinin anlaşıldı.
DC sürücülerin bileşenlerinin anlaşıldı.
AC sürücülerin bileşenlerinin anlaşıldı.
Sürücü kontrol tekniklerinin öğrenildi.
Sürücü seçiminin yapılması öğrenildi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektrik motoru sürücülerin temellerinin anlaşılması, DC sürücülerin bileşenlerinin anlaşılması, AC sürücülerin bileşenlerinin anlaşılması, Sürücü kontrol tekniklerinin öğrenilmesi, Sürücü seçiminin yapılması.

Dersin İçeriği : AC ve DC Makinelerin İncelenmesi, Makinelerin Güç Elektroniği ile Kontrolü, Kontrol Teknikleri ve Sistem Performansı, Sürücülerin Karşılaştırma ve Uygulama Alanları, Performans ve Maliyet Hesabı, Tipik Yük Sistemlerinin Analizi ve Özellikleri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 AC makinelerin temelleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
2 DC makinelerin temelleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
3 Makinelerin güç elektroniği kontrolü Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
4 Güç elektroniği dönüştürücüleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
5 Güç dönüşümünde kullanılan kontrolcü teknikleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
6 Sürücü sisteminin temelleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
7 Vize sınavı Ders notları, örnekler ve sorular Klasik yazılı sınav
8 Sürücü sistemi kontrol teknikleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
9 AC sürücü sistemlerinin temelleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
10 DC sürücü sistemlerinin temelleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
11 Yük sistemlerinin analizi Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
12 AC sistemlerde sürücü uygulamaları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
13 DC sistemlerde sürücü uygulamaları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
14 AC sürücü sistemlerinin PSCAD ortamında incelenmesi Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
15 DC sürücü sistemlerinin PSCAD ortamında incelenmesi Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
16/17 Final sınavı Ders notları, örnekler ve sorular Klasik yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Energy Conversion: Electric Motors and Generators, Raymond Ramshaw, R. G. van Heeswijk
 Electrical Machines, Drives, and Power Systems, Theodore Wildi
 Electric Drives, I. Boldea, S. A. Nasar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 4 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 4
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 4
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 5
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 3
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 1
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6