Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Energy Conversion for Motor and Generator Drives |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-686 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET TEKE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrik motoru sürücülerin temellerinin anlaşıldı. DC sürücülerin bileşenlerinin anlaşıldı. AC sürücülerin bileşenlerinin anlaşıldı. Sürücü kontrol tekniklerinin öğrenildi. Sürücü seçiminin yapılması öğrenildi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektrik motoru sürücülerin temellerinin anlaşılması,
DC sürücülerin bileşenlerinin anlaşılması,
AC sürücülerin bileşenlerinin anlaşılması,
Sürücü kontrol tekniklerinin öğrenilmesi,
Sürücü seçiminin yapılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
AC ve DC Makinelerin İncelenmesi,
Makinelerin Güç Elektroniği ile Kontrolü,
Kontrol Teknikleri ve Sistem Performansı,
Sürücülerin Karşılaştırma ve Uygulama Alanları,
Performans ve Maliyet Hesabı,
Tipik Yük Sistemlerinin Analizi ve Özellikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
AC makinelerin temelleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
2 |
DC makinelerin temelleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
3 |
Makinelerin güç elektroniği kontrolü |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
4 |
Güç elektroniği dönüştürücüleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
5 |
Güç dönüşümünde kullanılan kontrolcü teknikleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
6 |
Sürücü sisteminin temelleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
7 |
Vize sınavı |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Klasik yazılı sınav |
|
8 |
Sürücü sistemi kontrol teknikleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
9 |
AC sürücü sistemlerinin temelleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
10 |
DC sürücü sistemlerinin temelleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
11 |
Yük sistemlerinin analizi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
12 |
AC sistemlerde sürücü uygulamaları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
13 |
DC sistemlerde sürücü uygulamaları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
14 |
AC sürücü sistemlerinin PSCAD ortamında incelenmesi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
15 |
DC sürücü sistemlerinin PSCAD ortamında incelenmesi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Klasik yazılı sınav
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
4 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
4 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
5 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
4 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
3 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
1 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|