|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Electronic Communication Techniques |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-680 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektronik iletişim tekniklerinin temellerini öğrenmek radyo frekans yükselteçlerini anlamak Verici ve alıcıların çalışmasını anlamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektronik iletişim tekniklerinin temellerini öğrenmek, radyo frekans yükselteçlerini anlamak, Verici ve alıcıların çalışmasını anlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektronik iletişim tekniklerinin temelleri, Radyo frekans yükselteçleri, osilatörler, modulasyon ve genlik modülasyonlu sistemler, verici devreler, alıcı devreler, frekans ve faz modülasyonu, faz kilitlemeli döngüler, darbe ve sayısal modulasyon, sayısal iletişim kavramları, fiberoptik iletişim |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektronik iletişim tekniklerinin temelleri |
|
Sunu ve Anlatım |
|
2 |
Elektronik iletişim tekniklerinin temelleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
3 |
Radyo frekans yükselteçleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
4 |
Osilatörler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
5 |
Modulasyon ve Genlik modülasyonlu sistemler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
6 |
Verici devreler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
7 |
Konu tekrarı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Ara sınav için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Alıcı devreler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
10 |
Frekans ve faz modülasyonu |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
11 |
Faz kilitlemeli döngüler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
12 |
Darbe ve sayısal modulasyon |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
13 |
Sayısal iletişim kavramları |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
14 |
Fiberoptik iletişim |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
15 |
Konu tekrarı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Electronic Communication Techniques, Paul H. Young
Electronic Circuits Lecture Notes - Yrd.Doç.Dr. Murat AKSOY
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
4 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
4 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
2 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|