Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dynamics Simulation of Electric Machniery Using Matlab&Simulink |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-668 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrik makinelerinin dinamiklerini tanımlayabilir Elektrik makinlerinin matematiksel modellerini tanımlayabilir.
Elektrik makinelerinin kararlı hal ve süreksiz durum analizlerini yapabilir.
Elektrik makinelerinin kararlı hal ve süreksiz durum simulasyonlarını yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektrik makinelerinin dinamiklerinin ve matematiksel modellerinin öğretilmesi
Matlab&Simulink kullanılarak elektrik makinelerinin kararlı hal ve süreksiz durum analizlerinin gösterilmesi
Elektrik makinelerinin doğrusal olmayan modellemesinin tanıtılması
Özel elektrik makinelerinin dinamiklerinin tanıtılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrik Makinelerinin Dinamikleri
Elektrik Makinelerinin Matematiksel Modelleri
Matlab&Simulink kullanılarak Elektrik Makinelerinin Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri
Elektrik Makinelerinin Doğrusal Olmayan Modellemesine Giriş
Özel Elektrik Makinelerinin Dinamiklerine Giriş |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölüm Binası Yüksek Lisans Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş - Elektromekanilk Enerji Dönüşümünün Temelleri |
Yok |
Sunu ve anlatım |
|
2 |
Referans Çatı Teorisine Giriş |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve anlatım |
|
3 |
Matlab&Simulink´ e Giriş |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve simulasyon destekli anlatım |
|
4 |
Transformatörlerin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve anlatım |
|
5 |
Transformatörlerin Dinamikleri: Matlab& Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve simulasyon destekli anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
6 |
DC Makinelerinin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
7 |
Ara Sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı Sınav |
|
8 |
DC Makineleriinin Dinamikleri: Matlab& Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve simulasyon destekli anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
9 |
Senkron Makinelerinin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
10 |
Senkron Makineleriinin Dinamikleri: Matlab& Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve simulasyon destekli anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
11 |
Asenkron Makinelerinin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
12 |
Asenkron Makineleriinin Dinamikleri: Matlab& Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve simulasyon destekli anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
13 |
Elektrik Makinelerinin Doğrusal Olmayan Modellemesine Giriş |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
14 |
Özel Elektrik Makinelerinin Dinamiklerine Giriş: Kalıcı Mıknatıslı Senkron Motorlar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
15 |
Özel Elektrik Makinelerinin Dinamiklerine Giriş: Anahtarlamalı Relüktans Motorlar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
3 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
3 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
3 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|