Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dynamics Simulation of Electric Machniery Using Matlab&Simulink

Dersin Kodu : EE-668

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrik makinelerinin dinamiklerini tanımlayabilir
Elektrik makinlerinin matematiksel modellerini tanımlayabilir.
Elektrik makinelerinin kararlı hal ve süreksiz durum analizlerini yapabilir.
Elektrik makinelerinin kararlı hal ve süreksiz durum simulasyonlarını yapabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektrik makinelerinin dinamiklerinin ve matematiksel modellerinin öğretilmesi Matlab&Simulink kullanılarak elektrik makinelerinin kararlı hal ve süreksiz durum analizlerinin gösterilmesi Elektrik makinelerinin doğrusal olmayan modellemesinin tanıtılması Özel elektrik makinelerinin dinamiklerinin tanıtılması

Dersin İçeriği : Elektrik Makinelerinin Dinamikleri Elektrik Makinelerinin Matematiksel Modelleri Matlab&Simulink kullanılarak Elektrik Makinelerinin Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri Elektrik Makinelerinin Doğrusal Olmayan Modellemesine Giriş Özel Elektrik Makinelerinin Dinamiklerine Giriş

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölüm Binası Yüksek Lisans Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş - Elektromekanilk Enerji Dönüşümünün Temelleri Yok Sunu ve anlatım
2 Referans Çatı Teorisine Giriş Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım
3 Matlab&Simulink´ e Giriş Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve simulasyon destekli anlatım
4 Transformatörlerin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım
5 Transformatörlerin Dinamikleri: Matlab& Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve simulasyon destekli anlatım, tartışma, soru-cevap
6 DC Makinelerinin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı Sınav
8 DC Makineleriinin Dinamikleri: Matlab& Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve simulasyon destekli anlatım, tartışma, soru-cevap
9 Senkron Makinelerinin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Senkron Makineleriinin Dinamikleri: Matlab& Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve simulasyon destekli anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Asenkron Makinelerinin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Asenkron Makineleriinin Dinamikleri: Matlab& Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve simulasyon destekli anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Elektrik Makinelerinin Doğrusal Olmayan Modellemesine Giriş Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Özel Elektrik Makinelerinin Dinamiklerine Giriş: Kalıcı Mıknatıslı Senkron Motorlar Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
15 Özel Elektrik Makinelerinin Dinamiklerine Giriş: Anahtarlamalı Relüktans Motorlar Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
16/17 Final Sınavı Final sınavı hazırlığı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dynamic Simulation of Electric Machinery: Using Matlab/Simulink, Chee-Mun Ong, Prentice Hall PTR, 1998
 Analysis of Electric Machinery and Drive Systems, Paul C. Krause, IEEE Press, Third Edition, 2013
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 3
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 10 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6