|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
High Speed Semiconductor Devices and Circuits |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-650 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUTLU AVCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
yüksek hızlı diyot ve transistorleri tasarlamak, karakterize etmek ve performanslarını optimize etmek deneysel veriden cihaz/malzeme parametrelerini çıkarmak yüksek hızlı yarıiletken cihazları hibrit veya monolitik tümleşik devrede kullanmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Modern yüksek hızlı yarıiletken elektronik cihaz bilgisini, yüksek hızlı cihaz ve tümleşik devre tasarımının yanı sıra bu cihazların farklı sistemlerde kullanım yeteneği ile sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yarıiletkenlerde negatif farksal direnç etkileri ve NDR cihazlar, heterojonksiyonlar ve heterojonksiyon teknolojisi prensipleri, heterojonksiyon alan etkili ve bipolar transistorlar, ultra yüksek hızlı transistorler, kuantum kuyuları, yüksek hızlı foto detektörler. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümü yüksek lisans dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Heterojonksiyon prensipleri ve heterojonksiyon teknolojisi |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
2 |
Heterojonksiyon Bipolar transistorler 1 |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
3 |
Heterojonksiyon Bipolar transistorler 2 |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
4 |
Heterojonksiyon Alan Etkili transistorler 1 |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
5 |
Heterojonksiyon Alan Etkili transistorler 2 |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
6 |
Ultra yüksek hızlı transistorler: balistik transistorler |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
7 |
Problem saati |
|
Problem çözme |
|
8 |
Dönemiçi sınavı |
|
Klasik sınav |
|
9 |
Ultra yüksek hızlı transistorler: dikey FETler |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
10 |
Yarıiletkenlerde negatif farksal direnç etkisi |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
11 |
NDR cihazları |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
12 |
Kuantum kuyularının elektronik karakteristikleri |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
13 |
Kuantum kuyularının optik karakteristikleri |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
14 |
Yüksek hızlı foto detektörler: Çığ detektörleri |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
15 |
Yüksek hızlı foto detektörler: Schottky detektörleri |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
16/17 |
Yüksek hızlı foto detektörler: Metal-Yarıiletken-Metal detektörleri |
Kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
Ders anlatımı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Physics of Semiconductor Devices, by M. Shur, Prentice Hall, 1990, ISBN 0-13-
666496-2.
Semiconductor Optoelectronic Devices, by P. Bhattacharya, 2nd Edition, 1997,
Prentice Hall, ISBN 0-13-495656-1.
HighSpeed Heterostructure Devices, P. Roblin and H. Rohdin, Cambridge University Press , 2002.
Modern Semiconductor Device Physics
S. M. Sze; John Wiley & Sons, NY-Chichester-Weinheim-BrisbaneSingapore-Toronto, 1998, ISBN: 0-471-15237-4
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
0 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
4 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
3 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
1 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
3 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
2 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
2 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
1 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
3 |
45 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
27 |
27 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|