|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Algorithms in Volume Rendering |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-630 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ULUS ÇEVİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci: Hacim grafikleri için gerekli algoritmaları kavrar, Bu algoritmaları kullanarak hacim grafikleri oluşturabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hacim grafiğinde kullanılan algoritmaların tanıtılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüzey takibi. İzo_Yüzey oluşturma. Frekans tabanında oluşturma. Sıkıştırma tabanında oluşturma. Dalgacık tabanında oluşturma. Obje sıralı oluşturma. Karma sıralı oluşturma. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüzey takibi |
Yok |
Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Yüzey takibi |
Önceki konuların tekrarı |
Anlatım, Tartışma |
|
3 |
İzo_Yüzey oluşturma |
Önceki konuların tekrarı |
Anlatım, Tartışma |
|
4 |
İzo_Yüzey oluşturma |
Önceki konuların tekrarı |
Anlatım, Tartışma |
|
5 |
Frekans tabanında oluşturma |
Önceki konuların tekrarı |
Anlatım, Tartışma |
|
6 |
Sıkıştırma tabanında oluşturma |
Önceki konuların tekrarı |
Anlatım, Tartışma |
|
7 |
Dalgacık tabanında oluşturma |
Önceki konuların tekrarı |
Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınavı |
Önceki konuların tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Obje sıralı oluşturma |
Önceki konuların tekrarı |
Anlatım, Tartışma |
|
10 |
Karma sıralı oluşturma |
Önceki konuların tekrarı |
Anlatım, Tartışma |
|
11 |
Karma sıralı oluşturma |
Önceki konuların tekrarı |
Anlatım, Tartışma |
|
12 |
Uygulama Programı yazımı |
Önceki konuların tekrarı |
Anlatım, Tartışma |
|
13 |
Uygulama Programı yazımı |
Önceki konuların tekrarı |
Ödev, Kontrol. |
|
14 |
Uygulama Programı yazımı |
Önceki konuların tekrarı |
Ödev, Kontrol. |
|
15 |
Uygulama Programı yazımı |
Önceki konuların tekrarı |
Ödev, Kontrol. |
|
16/17 |
Yılsonu Sınavı |
Önceki konuların tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Volume Graphics. Min Chen (Editor) , Arie E. Kaufman (Editor) , Roni Yagel (Editor). Springer (April 13, 2000).
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
2 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
5 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
3 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
5 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
5 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
5 |
80 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|