Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Analog to Digital Conversion

Dersin Kodu : EE-562

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Veri toplama sisteminin temellerini anlamak
Dönüştürücülerin özelliklerini anlamak
Sensörlerin karakteristiğini ve sınırlandırmalarını anlamak
D/A dönüştürücülerin mimarisini anlamak
A/D dönüştürücülerin mimarisini anlamak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Veri toplama sistemlerinin temellerini anlamak, dönüştürücülerin özelliklerini anlamak, sensörlerin sınırlarını ve karakteristiğini anlamak. D/A ve A/D dönüştürücülerin mimarisini anlamak

Dersin İçeriği : Veri toplama sistemlerinin temelleri, dönüştürücülerin özellikleri, sensörler, sinyal iyileştirme, veri toplama sistemi donanımı, sayısal dan analoga dönüştürücüler, analogtan sayısala dönüştürücüler, aktif ve pasif destek elemanları, mikrokontrolcü ile düşük fiyatlı analog tan sayısala dönüşüm teknikleri, Tekli ve çoklu eğim A/D dönüşüm teknikleri, ardışık yaklaşıklama A/D dönüştürücüler, Flaş A/D dönüştürücüler, Delta-Sigma A/D dönüştürücüler, Sistem hata analizi ve kontrol

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Veri toplama sistemlerinin temelleri Sunu ve Anlatım
2 Dönüştürücülerin özellikleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
3 Sensörler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
4 Sinyal iyileştirme Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
5 Veri toplama sistem donanımı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
6 sayısal-analog dönüştürücüler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
7 Genel konu tekrarı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
8 Ara sınav Ara sınav için hazırlık Yazılı sınav
9 Aktif ve pasif destek elemanları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
10 Mikrodenetleyicili düşük fiyatlı analog-sayısal dönüşüm teknikleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
11 Tek ve çoklu eğimli analog-sayısal dönüşüm teknikleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
12 Ardışık yaklaşıklama A/D dönüştürücüler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
13 analog dönüştürücüler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
14 Delta-sigma A/D dönüştürücüler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
15 Genel konu tekrarı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
16/17 Yarı yıl sonu sınavı Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Electronic Circuits Lecture Notes - Yrd.Doç.Dr. Murat AKSOY
 Analog to Digital Conversion, Kevin M. Daugherty
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 12 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 4
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 3
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 2 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6