|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Analog to Digital Conversion |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-562 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Veri toplama sisteminin temellerini anlamak Dönüştürücülerin özelliklerini anlamak Sensörlerin karakteristiğini ve sınırlandırmalarını anlamak D/A dönüştürücülerin mimarisini anlamak A/D dönüştürücülerin mimarisini anlamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Veri toplama sistemlerinin temellerini anlamak, dönüştürücülerin özelliklerini anlamak, sensörlerin sınırlarını ve karakteristiğini anlamak. D/A ve A/D dönüştürücülerin mimarisini anlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Veri toplama sistemlerinin temelleri, dönüştürücülerin özellikleri, sensörler, sinyal iyileştirme, veri toplama sistemi donanımı, sayısal dan analoga dönüştürücüler, analogtan sayısala dönüştürücüler, aktif ve pasif destek elemanları, mikrokontrolcü ile düşük fiyatlı analog tan sayısala dönüşüm teknikleri, Tekli ve çoklu eğim A/D dönüşüm teknikleri, ardışık yaklaşıklama A/D dönüştürücüler, Flaş A/D dönüştürücüler, Delta-Sigma A/D dönüştürücüler, Sistem hata analizi ve kontrol |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Veri toplama sistemlerinin temelleri |
|
Sunu ve Anlatım |
|
2 |
Dönüştürücülerin özellikleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
3 |
Sensörler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
4 |
Sinyal iyileştirme |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
5 |
Veri toplama sistem donanımı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
6 |
sayısal-analog dönüştürücüler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
7 |
Genel konu tekrarı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Aktif ve pasif destek elemanları |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
10 |
Mikrodenetleyicili düşük fiyatlı analog-sayısal dönüşüm teknikleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
11 |
Tek ve çoklu eğimli analog-sayısal dönüşüm teknikleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
12 |
Ardışık yaklaşıklama A/D dönüştürücüler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
13 |
analog dönüştürücüler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
14 |
Delta-sigma A/D dönüştürücüler |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
16/17 |
Yarı yıl sonu sınavı |
Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Electronic Circuits Lecture Notes - Yrd.Doç.Dr. Murat AKSOY
Analog to Digital Conversion, Kevin M. Daugherty
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
3 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
4 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
2 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|