Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Plastic Forming Techniques

Dersin Kodu : MES418

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDULKADİR EKŞİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Makine Mühendisliği Laboratuvarında konularla ilgili deney yapmak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Metalik malzemelerin yükleme altında plastik davranışlarının incelenmesi

Dersin İçeriği : Mühendislik malzemelerinin macro plastik davranışlarının incelenmesi. Plastik akma, çekme, gerilme. Metalürjik yapı sıcaklık ve gerinim. Metallerin yağlanması sürtünmesi. Metallerin dövülmesi haddelenmesi ve ekstrüzyonu.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mühendislik malzemesi, makro ve mikro plastik deformasyon, akma-plastik gerilme ve gerinim ilişkileri konu anlatımı-tartışma
2 Mühendislik malzemesi, makro ve mikro plastik deformasyon, akma-plastik gerilme ve gerinim ilişkileri konu anlatımı
3 Mühendislik malzemesi, makro ve mikro plastik deformasyon, akma-plastik gerilme ve gerinim ilişkileri konu anlatımı
4 Gerinim oranı, sıcaklık, metalürjik yapı, metallerin gerinimi üzerinde sürtünme ve yağlama konu anlatımı
5 Gerinim oranı, sıcaklık, metalürjik yapı, metallerin gerinimi üzerinde sürtünme ve yağlama konu anlatımı
6 Gerinim oranı, sıcaklık, metalürjik yapı, metallerin gerinimi üzerinde sürtünme ve yağlama konu anlatımı
7 Gerinim oranı, sıcaklık, metalürjik yapı, metallerin gerinimi üzerinde sürtünme ve yağlama konu anlatımı
8 Gerinim oranı, sıcaklık, metalürjik yapı, metallerin gerinimi üzerinde sürtünme ve yağlama konu anlatımı
9 Ara Sınav konu anlatımı
10 Dövme, yuvarlama, tel ve rod çekme, sac-metal bükme, derin çekme ve sündürme gibi plastik şekillendirmeler. deney yapmak
11 Dövme, yuvarlama, tel ve rod çekme, sac-metal bükme, derin çekme ve sündürme gibi plastik şekillendirmeler. konu anlatımı
12 Dövme, yuvarlama, tel ve rod çekme, sac-metal bükme, derin çekme ve sündürme gibi plastik şekillendirmeler. deney yapmak
13 Dövme, yuvarlama, tel ve rod çekme, sac-metal bükme, derin çekme ve sündürme gibi plastik şekillendirmeler. deney yapmak
14 Dövme, yuvarlama, tel ve rod çekme, sac-metal bükme, derin çekme ve sündürme gibi plastik şekillendirmeler. Konu anlatımı
15 Dövme, yuvarlama, sac-metal bükme, derin çekme vb işlemlerle ilgili deney yapmak. konu anlatımı
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları, Materials Science anf Engineering, Willam D. Callister, Jr
 Metal Forming: Fundamentals and Applications (ASM Series in Metal Processing) by Taylan Altan (Oct 1983)
 Cold And Hot Forging: Fundamentals And Applications by Taylan Altan, Gracious Ngaile, and Gangshu Shen (Dec 1, 2004)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 4
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 4
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 3
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 3
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 2 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4