Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitirme Ödevi |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN BABAARSLAN Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA Doç.Dr. NİHAT ÇELİK Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR Doç.Dr. PINAR DURU BAYKAL Doç.Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERİN MAVRUZ MEZARCIÖ Öğr.Gör. MEHMET BEBEKLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Kapsamlı literatür taraması yapabilme becerisi kazanır. 2. Tekstil Mühendisliği alanında seçilmiş bir konu hakkında uygulamalı ve detaylı bilgi sahibi olur. 3. Takım çalışması ruhunu edinir. 4. Yazılı ve sözlü sunum yapabilme becerisini kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Teorik olarak eğitimi alınan tekstil bilgilerinin uygulamalı olarak görülüp pekiştirilmesi ve tekstil üretim süreçlerinin uygulama tecrübesinin edinilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yapay Lif Üretim Teknolojileri, İplikçilik Teknolojisi, Dokuma Hazırlık ve Dokuma Teknolojisi, Örme Teknolojisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Fabrikaları, Teknik Eğitim Merkezleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konuların seçimi ve dağıtımı
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Tartışma |
|
2 |
Dersi veren öğretim elemanı ile öğrencilerin toplanması, bilgi paylaşımı, projenin
organizasyonunun belirlenmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma
|
|
3 |
Öğrenci gruplarının çalışması ve ders sorumlusunun değerlendirmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma
|
|
4 |
Öğrenci gruplarının çalışması ve ders sorumlusunun değerlendirmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Grup Çalışması
|
|
5 |
Öğrenci gruplarının çalışması ve ders sorumlusunun değerlendirmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Grup Çalışması
|
|
6 |
Öğrenci gruplarının çalışması ve ders sorumlusunun değerlendirmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Grup Çalışması
|
|
7 |
Öğrenci gruplarının çalışması ve ders sorumlusunun değerlendirmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Sözlü Sunum
|
|
8 |
Ara sunum-1 ve ders sorumlusunun değerlendirmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Sözlü Sunum |
|
9 |
Öğrenci gruplarının çalışması ve ders sorumlusunun değerlendirmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Grup Çalışması |
|
10 |
Öğrenci gruplarının çalışması ve ders sorumlusunun değerlendirmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Grup Çalışması |
|
11 |
Öğrenci gruplarının çalışması ve ders sorumlusunun değerlendirmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Grup Çalışması |
|
12 |
Ara sunum-2 ve ders sorumlusunun değerlendirmesi |
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Sözlü Sunum |
|
13 |
Öğrenci gruplarının çalışması ve ders sorumlusunun değerlendirmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Grup Çalışması |
|
14 |
Öğrenci gruplarının çalışması ve ders sorumlusunun değerlendirmesi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Grup Çalışması |
|
15 |
Öğrenci gruplarının çalışması ve ders sorumlusunun değerlendirmesi |
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Grup Çalışması |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Sözlü Sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
4 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
3 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
3 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
5 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
4 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
5 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
2 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
3 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
3 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|