|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Konaklama İşletmelerinde Bilgisayar Uygulaması |
|
Dersin Kodu |
: |
KON218 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ZAFERBUZCU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar otomasyon programlarını kullanarak önbüro ve kat hizmetleri departmanının işlemlerini yapmak, otomasyon programlarını kullanarak doküman hazırlamak ve almak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Konaklama işletmelerinde önbüro otomasyon programını öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
bu ders bilgisayar otomasyon programlarını kullanarak konuğun önbüro işlemlerini yapmak, bilgisayar otomasyon programlarını kullanarak konuğun kat hizmetleri işlemlerini yapmak, önbüroda kullanılan evrakların bilgisayardan çıktılarını alma gibi konuları içerir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar laboratuvarı. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Electra Paket programına ilişkin genel bilgiler |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
2 |
Rezervasyon, yeni rezervasyon, rezervasyon güncellemeleri, bekleme listesi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
3 |
grup rezervasyonları, profiller, oda planları, kat planları |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
4 |
Confirmasyon, register kart basımı, varışlar, konuklar ve tipleri, Konuk folyoları ve yazdırılması |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
5 |
Uyandırma,Oda blokajı, mesajlaşma, |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
6 |
Anlaşmalar, Tur operatörü ya da seyahat acentesi tarafından hazırlanıp, yemek, konaklama, transfer v.b. hizmetlerin sağlanması karşılığında bunları sağlayanlara para yerine verilen ve operatörün söz konusu hizmet bedelini ödeme taahhüdünü taşıyan belgeler, Acenta kontratları, Acenta anlaşmaları |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
7 |
Ara sınav |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
8 |
Hesabını ödemeden giden veya otele alınması sakıncalı görülen kişiler için tutulan liste, Rezervasyon durumunun yükselerek kritik bir safhaya yaklaşmasına doğru rezervasyon alımının sınırlandırılması ve kontrollu olarak alınması, satışların durdurulması |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
9 |
kasa işlemleri, döviz bozma, kasa kapatma |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
10 |
İndirim yapma, depozitolar ve hızlı giriş ve ayrılış işlemleri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
11 |
Odalar yönetimi, kat hizmetleri, oda indirimleri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
12 |
Otel Genel Müdürü tarafından çıkarılan, uyulması zorunlu olan yazılı bildirimler, memorandumalr ve gönderilmesi, trace işlemleri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
13 |
Tesis shorta düştüğünde misafirin masraflarının karşılanarak, tesiste yer boşalana kadar başka tesise yerleştirilmesi, fazla rezervasyon alma, blokaj atma, kara liste, sorunlu müşteri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
14 |
Fiyat sabitleme, arıza kaydı, şikayet listesi, CRM işlemleri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular. |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
15 |
genel tekrar |
web içsunular, ödevler, örnek sorular.eriği, |
Düz Anlatım, Gösterim, Soru-Cevap, Laboratuvar |
|
16/17 |
Final sınavı |
sınava hazırlık |
uygulama sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Elektra V.3 Ders Notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
4 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
4 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
5 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
4 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
5 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
5 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
4 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
3 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
4 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
4 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
4 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
4 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|