|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Production Org. And Management |
|
Dersin Kodu |
: |
AES204 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İmalat ve servis sistemeri hakkında bilgi sahibi olur Proje yönetimi ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur İstatistiksel Kalite kontrol araçları hakkında bilgi sahibi olur Bazı bekleme hatlarının analizini yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Üretim yönetiminin çalışma alanları , temel kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi vermek
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Üretim Yönetimine giriş , İmalat ve servis sistemleri arasındaki farklar ve benzerlikler , Proje Yönetimi ,Gannt Şeması, Kritik Yol Metodu, Proje Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği, Kalite Yönetimi ,İstatistiksel Kalite Kontrol , Bekleme hattı analizine giriş , Bekleme hattı analizinde hesaplamalar , Şebeke modellerine giriş , Şebeke modellerinin uygulamaları ,
Örneklem kabulu , işlem karakteristik eğrileri , Tahmin yöntemlerine giriş, Zaman serileri analizi , Doğrusal programlamaya giriş, Doğrusal programanın çeşitleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Üretim Yönetimine giriş |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
2 |
İmalat ve servis sistemleri arasındaki farklar ve benzerlikler |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
3 |
Proje Yönetimi |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
4 |
Gannt Şeması, Kritik Yol Metodu, Proje Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği, Kalite Yönetimi |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
5 |
,İstatistiksel Kalite Kontrol |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
6 |
Bekleme hattı analizine giriş |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
7 |
Ara sınav |
|
Klasik sınav |
|
8 |
Bekleme hattı analizinde hesaplamalar |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
9 |
Şebeke modellerine giriş |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
10 |
Şebeke modellerinin uygulamaları |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
11 |
Örneklem kabulu |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
12 |
Operating characteristic curves |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
13 |
Tahmin yöntemlerine giriş |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
14 |
Zaman serileri analizi |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
15 |
Doğrusal programlamaya giriş |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Sunum ve tahtada anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Operations Management. Tenth Edition.
William J. Stevenson.
McGraw Hill, 2009.
2. Organizations Behavior, Structure, Proceseses. Twelfe Edition.
Gibson J., Ivancevich, J., Donnelly, J. H. Jr., Konopaske, R.
McGrawHill,2006
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
4 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
0 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
2 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
3 |
45 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|