Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Production Org. And Management

Dersin Kodu : AES204

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : İmalat ve servis sistemeri hakkında bilgi sahibi olur
Proje yönetimi ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur
İstatistiksel Kalite kontrol araçları hakkında bilgi sahibi olur
Bazı bekleme hatlarının analizini yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Üretim yönetiminin çalışma alanları , temel kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği : Üretim Yönetimine giriş , İmalat ve servis sistemleri arasındaki farklar ve benzerlikler , Proje Yönetimi ,Gannt Şeması, Kritik Yol Metodu, Proje Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği, Kalite Yönetimi ,İstatistiksel Kalite Kontrol , Bekleme hattı analizine giriş , Bekleme hattı analizinde hesaplamalar , Şebeke modellerine giriş , Şebeke modellerinin uygulamaları , Örneklem kabulu , işlem karakteristik eğrileri , Tahmin yöntemlerine giriş, Zaman serileri analizi , Doğrusal programlamaya giriş, Doğrusal programanın çeşitleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Üretim Yönetimine giriş Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
2 İmalat ve servis sistemleri arasındaki farklar ve benzerlikler Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
3 Proje Yönetimi Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
4 Gannt Şeması, Kritik Yol Metodu, Proje Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği, Kalite Yönetimi Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
5 ,İstatistiksel Kalite Kontrol Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
6 Bekleme hattı analizine giriş Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
7 Ara sınav Klasik sınav
8 Bekleme hattı analizinde hesaplamalar Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
9 Şebeke modellerine giriş Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
10 Şebeke modellerinin uygulamaları Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
11 Örneklem kabulu Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
12 Operating characteristic curves Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
13 Tahmin yöntemlerine giriş Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
14 Zaman serileri analizi Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
15 Doğrusal programlamaya giriş Ders kitabından ilgili kısmı okuma Sunum ve tahtada anlatım
16/17 Final Sınavı Klasik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Operations Management. Tenth Edition. William J. Stevenson. McGraw Hill, 2009.
 2. Organizations Behavior, Structure, Proceseses. Twelfe Edition. Gibson J., Ivancevich, J., Donnelly, J. H. Jr., Konopaske, R. McGrawHill,2006
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 1 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 2
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 4
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 0
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 2
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 5
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 2
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 101
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.04
Dersin AKTS Kredisi: 4