|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Vehicle Diagnosis |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN412 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA ÖZCANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar destekli ölçümler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Araç tanı cihazlarının öğretilmesi ve fonksiyonları |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayar destekli ölçmeler. A/D ve D/A çeviriciler. Hızlanma ve frenleme yardımcıları: doğrusal ve açısal pozisyon ölçümleri, hız ve ivme. Motor yönetme sensörleri. Gelişmiş hizmet tanıma ölçümü. Problem ve tehlike uyarı sistemleri. Diğer araç ve engellere göre mesafe ve bağıl hız ölçümü. Trafik navigasyon ve yönlendirme sistemleri için sensörler. Araçlar, uyarı cihazları, ve görüntüler. Elektronik kontrol üniteleri temelleri: blok diyagramı, tasarım yönleri. Elektronik sistemleri arasında mikrodenetleyiciler, geçiş transistörleri, iletişim. CAN-bus sistemi. Elektronik şanzıman kontrol sistemi. Araç tanı sistemlerinin testi. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayar destekli ölçümler |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
2 |
Analog-Dijital dönüşümler |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
3 |
Hızlanma ve frenleme asistanı |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
4 |
Motor yönetim sensörleri |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
5 |
Sorun ve tehlike uyarı sistemleri |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
6 |
Navigasyon ve yönlendirme sensörleri |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
7 |
Navigasyon ve yönlendirme sensörleri |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Göstergeler, uyarı cihazları ve ekranlar |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
10 |
Elektronik kontrol ünitesinin temelleri |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
11 |
Mikrokontrolcüler |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
12 |
CAN-Bus sistemi |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
13 |
Elektronik şanzıman kontrol sistemleri |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
14 |
Aracın teşhis sistemlerinin test edilmesi |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
15 |
Aracın teşhis sistemlerinin test edilmesi |
Referans kitaplar ve ders notları |
Slayt eşliğinde sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Automotive Electronic Diagnostics (Course 1,2) , Mandy Concepcion
Automotive Diagnostic Systems, Keith McCord
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
5 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
3 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|