|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Turizm Pazarlaması |
|
Dersin Kodu |
: |
KON210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURATHASEKİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Turizm pazarlaması kavramını bilir ve neden bu kavramı öğrenmesi gerektiğini anlar. Turizm alanında Müşteri değerini yaratmanın önemini bilir. Turizmde müşteri tatmininin gereklerini detaylarıyla öğrenir. Ekonomik ihtiyaçların nasıl müşteri alım kararını etkilediğini tanımlar ve müşteri karar alma sürecini açıklar. Turizmde araştırma alanında Birincil ve İkincil bilgi toplama metotlarını bilir. Turizm pazarlamasında tutundurma araçları; Reklam, satış geliştirme, kişisel satış ve halkla ilişkiler hakkında donanımlı hale gelir. Turizm alanında Stratejik pazarlama planlamasının, stratejik pazarlama programından farklılıklarını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok. |
|
Dersin Amacı |
: |
Turizm işletmeleri pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel ilkelerin ve tekniklerin öğretilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Turizm işletmelerinin pazarlama ile ilgili temel kavramları turizm alanında gerektiğince kullanabilme kabiliyetini geliştirici bilgilendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D 102 Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Turizm pazarlamasının tanımı |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
2 |
Turizm pazarlamasının farklılığı |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
3 |
Turizm pazarlama araştırması |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
4 |
Tüketici ve turist davranışları |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
5 |
Turizm pazarlama sistemi |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
6 |
Turistik istem |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
7 |
Turizmde pazar bölümlenmesi |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
8 |
ARA SINAV |
-------------------------------------- |
------------------------- |
|
9 |
Turistik ürün |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
10 |
Turistik fiyatlama |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
11 |
Dağıtım kanalı sistemi |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
12 |
Turizm pazarlamasında satış yönetimi |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
13 |
Turizm pazarlamasında haberleşmenin önemi |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
14 |
Turizm pazarlaması ve halkla ilişkiler |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
15 |
Tutundurma |
Ders Kitabı Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
------------------------------------ |
------------------------ |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Turizm Pazarlaması. Bahattin RIZAOĞLU.
Turizm Pazarlaması, Nazmi KOZAK.
Turizm için Pazarlama: J. Christopher HOLLOWAY
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
4 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
0 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
4 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
4 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
4 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
4 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
5 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
0 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
4 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
4 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
2 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
4 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|