Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fuel Cell And Hydrogen Technology

Dersin Kodu : AEN308

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KADİR AYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencilerin dönem sonunda hidrojen üretim ve depolama yöntemlerini öğrenerek, hidrojen teknolojileri konusunda yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmaları.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Otomotiv Mühendisliği lisans öğrencilerine hidrojenin üretilmesi depolanması ve yakıt pilleri konularının müfredata uygun olarak verilmesi ve hidrojen ve yakıt pilleri konusunda bilgi ve becerilerinin kazandırılması.

Dersin İçeriği : Yakıt Pili ve Hidrojen Teknolojisine Giriş,Hidrojen üretimi ve depolanması, PEM yakıt pilleri, Alkali yakıt pilleri, Direk Metanol yakıt pilleri, Fosforik asit yakıt pilleri, Eriyik karbonat yakıt pilleri, Katı oksit yakıt pilleri, Yakıt pilinin gücünün iletilmesi, Yakıt pili sistemleri analizi

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Otomotiv Mühendisliği Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yakıt pili ve hidrojen teknolojisine giriş Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
2 Hidrojen üretimi Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
3 Hidrojen depolama Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
4 Verimlilik ve açık devre voltajı işlemsel yakıt pili voltajı Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
5 PEM yakıt pili Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
6 Alkali yakıt pili Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
7 Direk metanol yakıt pili Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
8 Vize sınavı
9 Fosforik asit yakıt pili Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
10 Eriyik karbonat yakıt pili Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
11 Katı oksit yakıt pili Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
12 Kompresör, türbinler, ejektör, fanlar, üfleyiciler ve pompalar Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
13 Yakıt pili güç iletimi Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
14 Yakıt pili analizi Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
15 Problem çözümleri Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fuel Cell Technology, Nigel Sammes
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 5
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 5
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 5
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5