Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Automotive Emissions And Control

Dersin Kodu : AEN304

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HASAN SERİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Motor ve araç emisyonları
Hava kalitesi ve sağlık etkisi
motor kontrolü ve araç emisyonları

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere araçlarda kullanılan egzoz gazlarını arıtma sistemlerinin ve çalışma prensiplerinin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Türkiye, Avrupa ve Dünya emisyon standartları. Pozitif karter havalandırma, yakıt buharlaşma sistemleri, termostatik hava temizleyiciler, hava enjeksiyonu, EGR ve emisyon düşürme sistemleri. katalitik konvertörler. sıfır emisyonlu araçlar

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik - laboratuar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Motor ve araç emisyonları Kitap 1 bölüm 10 Temel tanımlar
2 Hava kalitesi ve sağlık etkisi Kitap 1 bölüm 11 Temel tanımlar
3 Motor kontrolü ve araç emisyonları Kitap 1 bölüm 11 Temel tanımlar
4 EGR sistemleri Kitap 2 bölüm 14 Örneklerle açıklamalar
5 SCR sistemleri Kitap 2 bölüm 14 Örneklerle açıklamalar
6 DPF sistemleri Kitap 2 bölüm 10 Örneklerle açıklamalar
7 Oksidasyon katalizör sistemleri Kitap 2 bölüm 14 Örneklerle açıklamalar
8 De-nox katalizör sistemleri Kitap 2 bölüm 14 Örneklerle açıklamalar
9 Ara sınav
10 Elektronik enjeksiyon sistemleri Ders notu sunumu 1 Örneklerle açıklamalar
11 Katalitik dönüştürücü sistemleri Ders notu sunumu 1 Örneklerle açıklamalar
12 Alternatif yakıtların emisyonlara etkileri Ders notu sunumu 1 Örneklerle açıklamalar
13 Deney Deney
14 Öğrenci sunumu Sunum Sunum
15 Öğrenci sunumu Sunum Sunum
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Internal Combustion Engine Fundamentals, John B.Heywood, McGraw Hill, 1988 (Kitap 1)
 The Motor Vehicle, T.K. Garret, K. Newton, W.Steeds, 2001 (Kitap 2)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 2
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 3
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 4
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4