|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Automotive Emissions And Control |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HASAN SERİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Motor ve araç emisyonları Hava kalitesi ve sağlık etkisi motor kontrolü ve araç emisyonları
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere araçlarda kullanılan egzoz gazlarını arıtma sistemlerinin ve çalışma prensiplerinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye, Avrupa ve Dünya emisyon standartları. Pozitif karter havalandırma, yakıt buharlaşma sistemleri, termostatik hava temizleyiciler, hava enjeksiyonu, EGR ve emisyon düşürme sistemleri. katalitik konvertörler. sıfır emisyonlu araçlar |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik - laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Motor ve araç emisyonları |
Kitap 1 bölüm 10 |
Temel tanımlar |
|
2 |
Hava kalitesi ve sağlık etkisi |
Kitap 1 bölüm 11 |
Temel tanımlar |
|
3 |
Motor kontrolü ve araç emisyonları |
Kitap 1 bölüm 11 |
Temel tanımlar |
|
4 |
EGR sistemleri |
Kitap 2 bölüm 14 |
Örneklerle açıklamalar |
|
5 |
SCR sistemleri |
Kitap 2 bölüm 14 |
Örneklerle açıklamalar |
|
6 |
DPF sistemleri |
Kitap 2 bölüm 10 |
Örneklerle açıklamalar |
|
7 |
Oksidasyon katalizör sistemleri |
Kitap 2 bölüm 14 |
Örneklerle açıklamalar |
|
8 |
De-nox katalizör sistemleri |
Kitap 2 bölüm 14 |
Örneklerle açıklamalar |
|
9 |
Ara sınav |
|
|
|
10 |
Elektronik enjeksiyon sistemleri |
Ders notu sunumu 1 |
Örneklerle açıklamalar |
|
11 |
Katalitik dönüştürücü sistemleri |
Ders notu sunumu 1 |
Örneklerle açıklamalar |
|
12 |
Alternatif yakıtların emisyonlara etkileri |
Ders notu sunumu 1 |
Örneklerle açıklamalar |
|
13 |
Deney |
|
Deney |
|
14 |
Öğrenci sunumu |
Sunum |
Sunum |
|
15 |
Öğrenci sunumu |
Sunum |
Sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Internal Combustion Engine Fundamentals, John B.Heywood, McGraw Hill, 1988 (Kitap 1)
The Motor Vehicle, T.K. Garret, K. Newton, W.Steeds, 2001 (Kitap 2)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
3 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
4 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
3 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|