|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Computer Aided Design Iı (Catia) |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN206 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
2 Boyutlu geometrilerden sac malzemeler tasarlayabilme
Sac malzeme üzerinde değişiklik yapabilme
Serbest Yüzey olusturabilme ve üzerinde değişiklik yapabilme
3 Boyutlu geometriler oluşturabilme ve onları montaj edebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
2 Boyutlu geometrilerden sac malzemeler tasarlayabilme, Sac malzeme üzerinde değişiklik yapabilme, Serbest Yüzey olusturabilme ve üzerinde değişiklik yapabilme, 3 Boyutlu geometriler oluşturabilme ve onları montaj edebilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sac metal malzeme tasarımına giriş
Tel kafes modelleme
Serbest Form modelleme, Cizim
Serbest Form modelleme, Yüzey
Serbest Form modelleme, Operasyonlar
Top-Down Montaj modelleme
Optizasyon
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Bilgisayar LAB. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sac metal malzeme tasarımına giriş |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
2 |
Sac metal malzeme tasarımına giriş, Uygulamalar |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
3 |
Tel kafes modelleme, Uygulamalar |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
4 |
Tel kafes modelleme, Uygulamalar |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
5 |
Tel kafes modelleme, Uygulamalar |
Ödev ve Uygulamalar |
lectures and work shops |
|
6 |
Serbest Form modelleme, Cizim, Uygulamalar |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
7 |
Serbest Form modelleme, Cizim, Uygulamalar |
Ödev ve Uygulamalar |
lectures and work shops |
|
8 |
Serbest Form modelleme, Yüzey modelleme, uygulama |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
9 |
Serbest Form modelleme, Yüzey modelleme, uygulama |
Ödev ve Uygulamalar |
lectures and work shops |
|
10 |
Ara sınav |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
11 |
Serbest Form modelleme, Operasyonlar |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
12 |
Serbest Form modelleme, Operasyonlar, uygulama
|
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
13 |
Serbest Form modelleme, Operasyonlar, uygulama |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
14 |
Top-Down Montaj modelleme |
Ödev ve Uygulamalar |
lectures and work shops |
|
15 |
Top-Down Montaj modelleme |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
16/17 |
Optimizasyon |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz Anlatım ve Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall.
Advanced CATIA V5 Workbook, [releases 12 and 13]: CAD/CAM engineering, Cozzens, Richard, 2004, SDC Publications
Advanced CATIA V5 Workbook, releases 16: CAD/CAM engineering technology, Cozzens, Richard, 2006, SDC Publications.
Catia uygulamaları, Gök, Arif, 2007, Seçkin Ankara
CATIA V5: design process in practice from design section up to component, Richard Haslauer, 2005, Hanser.
Using CATIA V5, Fred Karam, Charles Kleismit, 2004, Thomson/Delmar Learning.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
1 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
2 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
1 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
2 |
26 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|