Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Computer Aided Design Iı (Catia)

Dersin Kodu : AEN206

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 2 Boyutlu geometrilerden sac malzemeler tasarlayabilme
Sac malzeme üzerinde değişiklik yapabilme
Serbest Yüzey olusturabilme ve üzerinde değişiklik yapabilme
3 Boyutlu geometriler oluşturabilme ve onları montaj edebilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 2 Boyutlu geometrilerden sac malzemeler tasarlayabilme, Sac malzeme üzerinde değişiklik yapabilme, Serbest Yüzey olusturabilme ve üzerinde değişiklik yapabilme, 3 Boyutlu geometriler oluşturabilme ve onları montaj edebilme

Dersin İçeriği : Sac metal malzeme tasarımına giriş Tel kafes modelleme Serbest Form modelleme, Cizim Serbest Form modelleme, Yüzey Serbest Form modelleme, Operasyonlar Top-Down Montaj modelleme Optizasyon

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Bilgisayar LAB.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sac metal malzeme tasarımına giriş Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
2 Sac metal malzeme tasarımına giriş, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
3 Tel kafes modelleme, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
4 Tel kafes modelleme, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
5 Tel kafes modelleme, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar lectures and work shops
6 Serbest Form modelleme, Cizim, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
7 Serbest Form modelleme, Cizim, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar lectures and work shops
8 Serbest Form modelleme, Yüzey modelleme, uygulama Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
9 Serbest Form modelleme, Yüzey modelleme, uygulama Ödev ve Uygulamalar lectures and work shops
10 Ara sınav Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
11 Serbest Form modelleme, Operasyonlar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
12 Serbest Form modelleme, Operasyonlar, uygulama Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
13 Serbest Form modelleme, Operasyonlar, uygulama Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
14 Top-Down Montaj modelleme Ödev ve Uygulamalar lectures and work shops
15 Top-Down Montaj modelleme Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
16/17 Optimizasyon Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall.
  Advanced CATIA V5 Workbook, [releases 12 and 13]: CAD/CAM engineering, Cozzens, Richard, 2004, SDC Publications
  Advanced CATIA V5 Workbook, releases 16: CAD/CAM engineering technology, Cozzens, Richard, 2006, SDC Publications.
 Catia uygulamaları, Gök, Arif, 2007, Seçkin Ankara
  CATIA V5: design process in practice from design section up to component, Richard Haslauer, 2005, Hanser.
  Using CATIA V5, Fred Karam, Charles Kleismit, 2004, Thomson/Delmar Learning.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 13 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 2
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 1
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 1
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 2 26
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5