Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Electrical And Electronics Engineering Fund.

Dersin Kodu : AEN110

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CABBAR VEYSELBAYSAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrik-elektronik mühendisliği öğrencisi olmayan öğrenciler için elektrik-elektronik mühendisliğindeki temel kavramları ve kullanılan metotları öğrenmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektrik-elektronik mühendisliği öğrencisi olmayan öğrencilere elektrik-elektronik mühendisliğindeki temel kavramları ve kullanılan metotları öğretmek

Dersin İçeriği : Elektrik-elektronik mühendisliğine giriş,temel elektrıksel kavramlar ve büyüklükler, devre analizinin temelleri,DC/AC elektrik devreleri, temel elektromekanik enerji dönüşümü,elektronik devreler ve amplifikatörler,ölçüm cihazları, dijital elektronik ve sistemler, güç elektroniğine giriş,elektriksel güvenliğe giriş

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Elektrik-elektronik mühendisliğine giriş Kitap Bölüm 1 Sözlü sunum
2 Temel elektrıksel kavramlar ve büyüklükler Kitap Bölüm 2 Sözlü sunum
3 Devre analizinin temelleri Kitap Bölüm 3 Sözlü sunum
4 DC/AC elektrik devreleri Kitap Bölüm 4 Sözlü sunum
5 Temel elektromekanik enerji dönüşümü Kitap Bölüm 5 Sözlü sunum
6 Temel elektromekanik enerji dönüşümü Kitap Bölüm 6 Sözlü sunum
7 Ölçüm devreleri Kitap Bölüm 7 Sözlü sunum
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Dijital elektronik ve sistemler Kitap Bölüm 8 Sözlü sunum
10 Dijital elektronik ve sistemler Kitap Bölüm 9 Sözlü sunum
11 Elektronik devreler Kitap Bölüm 10 Sözlü sunum
12 Güç elektroniğine giriş Kitap Bölüm 11 Sözlü sunum
13 Elektriksel güvenliğe giriş Kitap Bölüm 12 Sözlü sunum
14 Sinyal işleme Kitap Bölüm 13 Sözlü sunum
15 Haberleşme sistemleri Kitap Bölüm 14 Sözlü sunum
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Introduction to Electrical Engineering, Mulukutla S. Sarma
 Principles and Application of Electrical Engineering, G.Rizzoni
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 2
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 3
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 4
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4