|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advanced Noise and Vibrations |
|
Dersin Kodu |
: |
OM-512 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HAKANYAVUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Titreşen sistemlerin ve gürültü analizinin anlaşılması, mekanik sstemlerin gürültü ve titreşim analzleri için modellenmes,, titreşim algılama ve aktif ve pasif titreşim kontrolü sönümlü ve sönümsüz titreşim (Aşırı sönümlü, Kritik sönümlü ve azsönümlü), Basit harmonik hareket Titreşim frekansı ve periyot, Titreşim enerjisi, Titreşim modları, titresim çeşitleri, titreşim analiz prosedürleri.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Titreşen sistemlerin ve gürültü analizinin anlaşılması , mekanik sstemlerin gürültü ve titreşim analzleri için modellenmes,, titreşim algılama ve aktif ve pasif titreşim kontrolü, sönümlü ve sönümsüz titreşim (Aşırı sönümlü, Kritik sönümlü ve azsönümlü), Basit harmonik hareket, Titreşim frekansı ve periyot, Titreşim enerjisi, titreşim modları, titresim çeşitleri, titreşim analiz prosedürleri. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Titreşen sistemlerin ve gürültü analizinin anlaşılması , mekanik sstemlerin gürültü ve titreşim analzleri için modellenmes,, titreşim algılama ve aktif ve pasif titreşim kontrolü, sönümlü ve sönümsüz titreşim (Aşırı sönümlü, Kritik sönümlü ve azsönümlü), Basit harmonik hareket, Titreşim frekansı ve periyot, Titreşim enerjisi, titreşim modları, titresim çeşitleri, titreşim analiz prosedürleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gürültü nedir? Titreşm nedir?, Gürültü ve titreşim arasındaki ilişki nedir? Neden titreşm çalışılıyor? |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
2 |
Titreşimin Sınıflandırılması, Titresim analiz prosedürü |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
3 |
Basit harmonik hareket, Titreşim frekansı ve periyot |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
4 |
Titreşim enerjisi, titreşim modları, |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
5 |
Basit kütle, yay ve sönümleme elemanları |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
6 |
Az sönümlü sistemlerin analizi |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
7 |
Sönümlü ve sönümsüz titreşim (Aşırı sönümlü, Kritik sönümlü ve azsönümlü) |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
8 |
Ara sınav |
Lecture Notes and Reference Books |
Classic Exam |
|
9 |
Titreşim algılama ve aktif ve pasif titreşim kontrolü |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
10 |
Simulink programını kullanarak titreşim analizi
|
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
11 |
2 ve daha cok serbestlik dereceli sistemlerin analizi |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
12 |
Titresin kontrolü ve dizaynı, Titreşim absorberleri, Araç iyileştirme |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
13 |
Vibration Measurement, Vehicle Noise Regulations, |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
14 |
Titreşim iletebilirliği ve izolasyon analizi
|
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
15 |
Insan vücudunun titresme cevabı, Titreşim algısı |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Lecture Notes and Reference Books |
Classic Exam |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1) Lecture Notes.
2) Brandt, A., "Noise and Vibration Analysis: Signal Analysis and Experimental Procedures ", Wiley, 2011.
3) Rao, S.S., "Mechanical Vibrations", Prentice Hall, 2011.
4) Beranek, L.L., "Noise and Vibration Control", 1988.
5) Irwin, J.D., "Industrial Noise and Vibration Control" 1979.
6) Inman, D.J., "Engineering Vibration", 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
2 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
4 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
4 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
3 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
4 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|