|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mechatronics in Automotive Engineering |
|
Dersin Kodu |
: |
OM-510 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HAKANYAVUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çeşitli fiziksel sistemlerin matematiksel modellemesini çıkartmak Bu sistemlerin transfer fonksiyonlarını elde etmek Fiziksel sistemlern blok diyagramının çözümü ve otomotiv elektroniğinin temelleri Ölçüm sistemlerinin dizaynının pratik ve teorik yönleri. Sensör ve aktüatör teorisi, dizaynı, ve uygulamaları. Mikrokntolörler hakkında tecrübe elde edilimi Veri iletişimin ilkelerinin anlaşılması Tipik elektronik hareket kontrol sistemlerinin anlaşılması Modern otomotive cihazlarının öğrenimi Güvenlik sistemlerinin anlaşılması Mekatronik sistemlerin kurulumu ve dizayn aşamaları hakkında tecrübe edinimi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Otomotiv Mekatronik programı geleneksel endüstryel bakım programlarından bir step önde olup, birden çok disiplinin fabrikalardaki otomasyon sistemlerinin problemlerini çözmek için kombine edlmiştir. Bu program öğrencilere mekanik, elektronik, bilgiayar, robotik ve otomasyon konusunda uygulamalı eğitim ve bilgi sağlayacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Otomotiv Mekatronik programı geleneksel endüstryel bakım programlarından bir step önde olup, birden çok disiplinin fabrikalardaki otomasyon sistemlerinin problemlerini çözmek için kombine edlmiştir. Bu program öğrencilere mekanik, elektronik, bilgiayar, robotik ve otomasyon konusunda uygulamalı eğitim ve bilgi sağlayacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Otomotiv Mekatroniğine giriş |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
2 |
Araç konseptleri ve performansı, Güç iletim sistemleri |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
3 |
Otomotik kontrol ve simulasyon |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
4 |
Introduction to Integral Vehicle Structures |
Lecture Notes and Reference Books |
Presentations and discussions |
|
5 |
Araç dinamiği, Sürüş ve idaresi |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
6 |
Otomotiv elektrik ve elektroniği |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
7 |
Ölçme ve hareket etme: Sensörler
Sensörleri Çeşitleri, Çalışma prensipleri, sınıflandırma ve Kuantizasyon, Uygun sensor seçimi |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Classic Exam |
|
9 |
Ölçme ve hareket etme: Aktüatörler
DC Motorlar, AC Motorlar, Step Motorlar, hidrolik aktüatörler, Pünematik aktüatörler |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
10 |
Otomotiv sistemler için mekatronik modelleme |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
11 |
Gelişmiş kontrol ve optimizasyon |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
12 |
Uygulamalı araç kontrolü |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
13 |
Otomotiv control sistemler uygulaması |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
14 |
Araç Elektrifikasyon ve Hibridizasyonu |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
15 |
Yapay Zeka:
Akıllı sistemler, Bulanık mantık, Nöral ağlar,Genetk algoritma
|
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Klasik Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1) Ders Notları
2) Bradley D., Russell D. W., “Mechatronics in Action: Case Studies in
3) Onwubolu G., “Mechatronics: Principles and Applications”, Elsevier.
4) Silva D., Clarence W., “Mechatronics : An Integrated Approach”, CRC Press, 2006.
5) Milella A., Paola D. D. and Cicirelli G., “Mechatronic Systems, Simulation, Modelling and Control”, In-Tech, intechweb.org, 2010.
6) Bishop R. H., “The Mechatronics Handbook”, CRC PRESS, 2002.
7) Wise E., “Robotics Demystified”, McGRAW-HILL, 2005.
8) Más F. R., Zhang Q., Hansen A.C., “Mechatronics and Intelligent Systems for Off-road Vehicles”, Springer, 2010.
9) Pawlak A., “Sensors and Actuators in Mechatronics”, Taylor & Francis, 2007.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
3 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
3 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
3 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
2 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
2 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
4 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|