Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Emissions and Exhaust Control

Dersin Kodu : OM-504

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MUSTAFA ÖZCANLI

Dersin Öğrenme Kazanımları : hava kirliliği
Egzoz sistemleri
Emisyon kontrolü

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Araçlarda oluşan emisyon karakteristiklerini, sebeplerini ve kontrol mekanizmalarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Otomobiller ve hava kirliliği. Egzoz Sistemleri. Hava kalitesi üzerindeki emisyon Etkileri. Otomatik emisyon kaynakları. Evaporatif emisyon, yakıt ikmali kayıpları, egzoz emisyonları. Yanma işlemi. Mükemmel yanma, motorda tipik yanma. egzoz kirleticiler. Hidrokarbonlar, azot oksitler, karbon monoksit, karbon dioksit. Emisyonunun kontrolü. Katalitik konvertörler

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş ders notları sunum
2 Otomobiller ve hava kirliliği. ilgili kitap bölümü örneklerle açıklama
3 Egzoz Sistemleri. ilgili kitap bölümü örneklerle açıklama
4 Hava kalitesi üzerindeki emisyon Etkileri. ilgili kitap bölümü örneklerle açıklama
5 Otomatik emisyon kaynakları. ilgili kitap bölümü örneklerle açıklama
6 Evaporative emissions book related chapter presentation
7 yakıt ikmali kayıpları, ilgili kitap bölümü sunum
8 vize
9 egzoz emisyonları. ders notları sunum
10 Yanma işlemi. ders notları örneklerle açıklama
11 Mükemmel yanma, motorda tipik yanma. ders notları örneklerle açıklama
12 egzoz kirleticiler. ders notları örneklerle açıklama
13 Hidrokarbonlar, ders notları örneklerle açıklama
14 azot oksitler, karbon monoksit, karbon dioksit. ders notları örneklerle açıklama
15 Emisyonunun kontrolü. Katalitik konvertörler ders notları örneklerle açıklama
16/17 final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
 Internal Combustion Engine Fundementals_McGraw Hill
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 4
2 Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
3 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
4 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
6 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
7 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 2
8 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 4
9 Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
10 Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
11 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3
12 Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6