|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Emissions and Exhaust Control |
|
Dersin Kodu |
: |
OM-504 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA ÖZCANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
hava kirliliği Egzoz sistemleri Emisyon kontrolü
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Araçlarda oluşan emisyon karakteristiklerini, sebeplerini ve kontrol mekanizmalarını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Otomobiller ve hava kirliliği. Egzoz Sistemleri. Hava kalitesi üzerindeki emisyon Etkileri. Otomatik emisyon kaynakları. Evaporatif emisyon, yakıt ikmali kayıpları, egzoz emisyonları. Yanma işlemi. Mükemmel yanma, motorda tipik yanma. egzoz kirleticiler. Hidrokarbonlar, azot oksitler, karbon monoksit, karbon dioksit. Emisyonunun kontrolü. Katalitik konvertörler |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
ders notları |
sunum |
|
2 |
Otomobiller ve hava kirliliği. |
ilgili kitap bölümü |
örneklerle açıklama |
|
3 |
Egzoz Sistemleri. |
ilgili kitap bölümü |
örneklerle açıklama |
|
4 |
Hava kalitesi üzerindeki emisyon Etkileri. |
ilgili kitap bölümü |
örneklerle açıklama |
|
5 |
Otomatik emisyon kaynakları. |
ilgili kitap bölümü |
örneklerle açıklama |
|
6 |
Evaporative emissions |
book related chapter |
presentation |
|
7 |
yakıt ikmali kayıpları, |
ilgili kitap bölümü |
sunum |
|
8 |
vize |
|
|
|
9 |
egzoz emisyonları. |
ders notları |
sunum |
|
10 |
Yanma işlemi. |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
11 |
Mükemmel yanma, motorda tipik yanma. |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
12 |
egzoz kirleticiler. |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
13 |
Hidrokarbonlar, |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
14 |
azot oksitler, karbon monoksit, karbon dioksit. |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
15 |
Emisyonunun kontrolü. Katalitik konvertörler |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
16/17 |
final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları
Internal Combustion Engine Fundementals_McGraw Hill
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
4 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
4 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|