Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İşletmeye Giriş

Dersin Kodu : KON103

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURATHASEKİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : İşletmenin temel işlevlerini açıklama, işletmelerin kuruluş çalışmalarını açıklama, işletmecilikle ilgili temel kavramları tanımlama, işletmenin tüm fonksiyonlarına ilişkin bilgi sahibi olur.
İşletme yönetimi alanının temel kavramlarını açıklar.
Çeşitli işletme kuruluşlarının oluşmasına ilişkin bilgileri gerçek hayatta uygulayabilir.
Ahlaki ve toplumsal sorumluluğa ilişkin davranışları sergiler.
Küçük bir işletme kurabilmek için basit bir fizibilite raporu hazırlar.
Küreselleşme olgusunun işletmeler üzerindeki etkisini doğru ilişkilendirir.
Çalışma hayatında çalışanlara yetki veren bir liderlik niteliği sergiler.
İşletme yönetimi uygulamasında yönetim eğitiminin pozitif etkisini yansıtır.
Çalışma hayatında planlama örgütleme, yönlendirme ve denetleme uygulamalarını yapar.
İşletme kuruluşlarında pozitif insan kaynakları yönetimi prensiplerini uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı; İşletme yönetimi alanında yeni öğretim almaya başlayan öğrencilere, alanın temel kavramlarını tanıması, istihdam için işletme faaliyetlerinin geçerli bir çalışma alanı olarak görmesi, hızlı değişen işletme bilimi alanındaki gelişmeleri açıklayabilmesi, işletmecilik rollerini ve bunların işletme başarısındaki etkilerini değerlendirebilmesi için gerekli yetiyi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Dersin temel içeriği; işletme biliminin temel felsefesi, kavramları ve pratik uygulama araçları ile ilgili bilgileri öğrencilere aktararak işletmeyi kurma ve yönetme becerisini geliştirmektir. Bu sonuçları elde edebilmek için dinamik bir çevrede risk almasının ve kar etmenin yolları; ekonominin işletmeyi nasıl etkilediğini kavramaya yönelik yetilerin geliştirme yöntemleri; küresel pazarda nasıl iş görüleceğinin ilkeleri, ahlaki ve toplumsal sorumluluk davranışlarını geliştirme imkanları; değişik nitelikte işletme sahipliği; işletme yönetimi ve üretim yönetimi gibi konular ders programına dahil edilmiştir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D 101 Derslik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İşletme İle İlgili Temel Kavramlar, Ekonomik Sistemler, Üretim Faktörleri. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
2 Amaç Kavramı, İşletmenin Amaçları, Performans Ölçütleri ve Çevresi. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
3 İşletmelerin Sınıflandırılması, İşletmelerde Büyüme. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
4 Kuruluş Yeri Kavramı ve Önemi. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
5 İşletme ve Çevresi, İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, İşletme İçi Ahlak Kuralları. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
6 Uluslararası İşletmecilik, Küreselleşme Olgusu, Uluslararası Organizasyonlar. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
7 Ara Sınav. -------------------------------------- ------------------------
8 Yönetim Tanımı, Yönetim Düşüncesinin Gelişmesi, Yönetimde Hiyerarşi. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
9 Yönetim Fonksiyonları, Planlama, Örgütleme, Yürütme, Koordinasyon, Kontrol. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
10 İnsan Kaynakları Yönetimi, İşçi – İşveren İlişkileri, Motivasyon, İletişim, Liderlik. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
11 İşletme Fonksiyonları, Üretim Yönetimi, Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
12 Pazarlama Yönetimi. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
13 Muhasebe Kavramı. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
14 Finansal Yönetim Kavramları, Sermaye Piyasası Kavramı. Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
15 Halkla İlişkiler Kavramı ve İlkeleri Kitapta ilgili bölüm okuma. Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları.
16/17 Final Sınavı. -------------------------------------- -------------------------


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   İşletme Yönetimine Giriş. Ömer DİNÇER, Yahya FİDAN.
 Temel İşletmecilik Bilgisi, Hüseyin ÖZGEN, Azim ÖZTÜRK, Azmi YALÇIN.
Diğer Kaynaklar  İşletmeye Giriş. William F. SCHOELL, Gary DESSLER, John A. REINECKE.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama 5
2 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma 3
3 Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama 4
4 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen 4
5 Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma 5
6 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma 0
7 Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme 4
8 Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme 3
9 Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak 4
10 İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama 4
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek 0
12 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma 4
13 Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme 3
14 Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi 0
15 Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma 2
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5