Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Computer Aided Design (CAD) and Computer Aided Manufacture (CAM) |
|
Dersin Kodu |
: |
MK-512 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MELİH BAYRAMOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
3 boyutlu modelleme tekniklerinin yapısı, içeriği ve donanım gereksinimleri hakkında bilgi sahibi olur Bilgisayar destekli yazılım ve bilgisayar destekli imalat yazılımları arasındaki bilgi transferinin oluşturulmasında uygulanan yöntemleri bilir Ön işlemci ve son işlemci yazılımları hakkında bilgi sahibi olur CAD/CAM teknolojisinin endüstriyel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur Karmaşık şekle sahip parçaların CNC takım tezgahlarında işlenmesi için gerekli parça programları hazırlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar destekli tasarım ve imalatta kullanılan programlar ve parça programlarının hazırlanması hakkında bilgi vermek ve program yazma becerisi kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Üretim sektöründe genel eğilim. Bilgisayar destekli tasarım ve üretim (CAD/CAM); CAD nedir?, CAM nedir?, CAD/CAM nedir? CAD/CAM sistemlerinin içeriği. CAD elemanları. CAM elemanları. CAD/CAM elemanları. Endüstriyel uygulamaları. CAD/CAM sistemleri. Veri girişi ve veri çıktısı donanımları. CAD/CAM sistemlerinin etkin kullanımı. Geometrik modelleme; Eğri çeşitleri ve eğrilerin matematiksel ifadesi, Yüzey çeşitleri ve yüzeylerin matematiksel ifadesi, Katı modelleller ve katı modellerin matematiksel ifadesi. Parça programlama ce üretim |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
industryGiriş- Üretim endüstrisindeki genel eğilim |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
CAMGiriş- Bilgisyar destekli tasarım (CAD) ve Bilgisayar destekli Üretim (CAM) |
lgili konuyu ders notlarından oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Üretim Döngüsü |
lgili konuyu ders notlarından oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
CAD/CAM içeriği, CAD/CAM elemanlarının tanımı |
lgili konuyu ders notlarından oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
CAD elemanları, CAM elemanları |
lgili konuyu ders notlarından oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
CAD/CAM sistemlerinin endüstriyel uygulamaları Sytems |
lgili konuyu ders notlarından oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
İlgili konuları ders notlarından ve kaynaklardan çalış |
Yazılı sınav |
|
8 |
CAD/CAM sistemlerinin sınflandırılması |
lgili konuyu ders notlarından oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
9 |
Girdi, çıktı donanımları |
lgili konuyu ders notlarından oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
CAD/CAM Sistemleri; Yazılım modulleri |
lgili konuyu ders notlarından oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Modelleme ve CAD/CAM sistemlerinin etkin kullanımı |
lgili konuyu ders notlarından oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Geometrik modelleme- Tel çerçeve modelleme ve matematiksel ifadeleri |
Konu ile ilgili sunu hazırla |
Öğrenci sunumları ve tartışma |
|
13 |
Geometrik modelleme- Yüzey modelleme ve yüzeylerin matematiksel ifadeleri |
Konu ile ilgili sunu hazırla |
Öğrenci sunumları ve tartışma |
|
14 |
Geometrik modelleme- Katı modelleme ve matematiksel ifadeleri |
Konu ile ilgili sunu hazırla |
Öğrenci sunumları ve tartışma |
|
15 |
Programlama ve üretim |
lgili konuyu ders notlarından oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
İlgili konuları ders notlarından ve kaynaklardan çalış |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
0 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
4 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
2 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
0 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
0 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
0 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|