Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uygulamalı Jeokimya

Dersin Kodu : J 432

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Jeokimyasal analiz sonuçlarını yorumlar
Maden yatakları için hedef bölgeri saptar
Maden aramalarında jeokimyasal prospeksiyonu planlar ve sonuçlandırır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Maden aramalarına ve çevre kirliliklerine yönelik Jeokimyasal prospeksiyonu planlamayı. jeokimyasal verileri kullanmayı ve yorumlamayı öğretmek.

Dersin İçeriği : Jeokimyasal Çevre, Birincil Jeokimyasal dağılım, İkincil Jeokimyasal dağılım, Aletsel analiz yöntemleri, Örnekleme yöntemleri, İstatistiksel testler, anomali değerlerinin saptanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte Derslikleri D5


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, temel kavramlar, Temel Jeokimya Sunu
2 Jeokimyasal Çevre, Jeokimyasal hareketlilik, Jeokimyasal anomali kavramı Temel Jeokimya Sunu
3 Birincil Jeokimyasal dağılım(Difüzyon ve Sızıntı Yoluyla birincil dağılım) Karşılaştırılmaları, Birincil Jeokimyasal dağılımda Zonlanma , Birincil d okuma Sunu+Uygulama
4 İkincil Jeokimyasal dağılım, Yüzeysel bozunma, İkincil dağılımı oluşturan etkenler İkincil dağılım çeşitleri İkincil dağılımın Jeokimyada kullanılm okuma Sunu+Uygulama
5 Ağır metaller, kaynakları, elementlerin Bünyeye alınması, Maden atık suları, Tarımsal kirleticiler, endüstriyel kirleticiler okuma Sunu
6 Aletsel analiz yöntemleri( AAS, XRF, XRD, ICP,vb) okuma Sunu+laboratuvar
7 Örnekleme yöntemleri, Örnek alımında dikkat edilmesi gereken kurallar, Jeokimyasal verilerin değerlendirilmesi okuma Sunu+Uygulama
8 Uygulama ( Örnekleme yapılması), okuma Sunu+Uygulama
9 ARA SINAV sınava hazırlık Yazılı -uygulama
10 Uygulama (Örneklerin analize hazırlanması ve Laboratuvarın tanıtımı), Maden yatakları +Kayaçlar Sunu+Uygulama
11 Uygulama, (Örneklerin analize hazırlanması, Analizlerin yapılması okuma Yazılı-Uygulama
12 uygulama (Analizlerin yapılması okuma Uygulama
13 İstatistiksel testler, anomali değerlerinin tesbiti, regresyon analizi, korelasyon analizi okuma Sunu+Uygulama
14 Sonuçların değerlendirilmesi (Hedef sahaların saptanması) okuma Sunu+ Uygulama
15 Sonuçların değerlendirilmesi (Hedef sahaların saptanması) okuma Uygulama
16/17 Final sınava hazırlık Yazılı+uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akçay, M. 2002, Jeokimya: temel kavramlar ve uygulamaya aktarımları. KTÜ, Trabzon, 506 p.
 Albarede,F., 1995. Introductıon to Geochemıcal Modelıng, Cambridge University Press
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 7 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 4
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 3
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 2
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 5
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 3
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 2
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 3
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 4
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 3
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 3
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 5
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 2
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 4
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 5
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 5
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3