|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Petroloji Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
J 426 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN PARLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Magmatizma ile tektonik arasındaki ilişkiyi kurar Üst mantodaki kısmi ergime süreçleri ve türlerini kavrar Farklı tektonik ortamlardaki magmatizmaların genel karakterlerini öğrenir Yüksek basınç-düşük sıcaklık ve yüksek basınç-yüksek sıcaklık metamorfizmalarının oluşumlarını ve önemini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere magmatizma ile tektonik ortam hakkında temel bilgiler vermek, kısmi ergime süreçleri ve türlerini tanıtmak, magmanın homojen ve heterojen karışım hakkında bilgi vermek, farklı tektonik ortamlarda gelişen magmatizmaların özellikleri hakkında genel bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Magmatik süreçler ve tektonik önemi, kısmi ergime süreçleri ve türleri, magmanın kristallenmesi, magmanın karışımı, farklı tektonik ortamlardaki magmatizma ve magmatic süreçler, Ofiyolitler ve oluşum ortamları, Granitoyidler, yüksek basınç-düşük sıcaklık metamorfizması (mavişistler), yüksek basınç-yüksek sıcaklık metamorfizması (eklojitler), Türkiye’deki magmatik ve metamorfik toplulukların genel dağılımı ve tektonik önemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Magmatik süreçler ve tektonik önemi. |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
2 |
Kısmi ergime süreçleri ve türleri. |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
3 |
Magmanın kristallenmesi ve kristallenme türleri. |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
4 |
Magmanın karışımı: homojen ve heterojen karışım. |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
5 |
Okyanus Ortası Sırtlar (MOR) ve magmatik süreçler. |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
6 |
Okyanus içi yitim zonlarındaki magmatizma ve magmatik süreçler. |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
7 |
Aktif kıta kenarındaki magmatizma ve magmatik süreçler. |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
8 |
Arasınav. |
Okuma |
Yazılı ve sözlü sınav |
|
9 |
Levha içi (kıtasal) magmatizması ve magmatik süreçler. |
Okuma. |
Yüz yüze eğitim |
|
10 |
Levha içi (okyanusal) magmatizması ve magmatik süreçler. |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
11 |
Ofiyolitler ve oluşum ortamları. |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
12 |
Granitoyidler |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
13 |
Yüksek basınç-düşük sıcaklık metamorfizması (mavişistler). |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
14 |
Yüksek basınç-yüksek sıcaklık metamorfizması (eklojitler). |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
15 |
Türkiye’deki magmatik ve metamorfik toplulukların genel dağılımı ve tektonik önemi. |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Okuma |
Yazılı ve sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Wilson, M., 1989. Igneous Petrogenesis: A global tectonic approach.Unwin Hyman
Blatt, H. ve Tracy, R. J. 1997; Petrology: Igneous, Sedimentary and Metamorphic. W.H. Freeman and Company, p1-529.
Best, M.G. ve Christiansen, E.H. 2001; Igneous Petrology. Blackwell Science, p1-458.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
4 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
4 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
4 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
4 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
4 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
4 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
4 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
5 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
4 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
4 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|