Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Petroloji Iı

Dersin Kodu : J 426

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN PARLAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Magmatizma ile tektonik arasındaki ilişkiyi kurar
Üst mantodaki kısmi ergime süreçleri ve türlerini kavrar
Farklı tektonik ortamlardaki magmatizmaların genel karakterlerini öğrenir
Yüksek basınç-düşük sıcaklık ve yüksek basınç-yüksek sıcaklık metamorfizmalarının oluşumlarını ve önemini kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere magmatizma ile tektonik ortam hakkında temel bilgiler vermek, kısmi ergime süreçleri ve türlerini tanıtmak, magmanın homojen ve heterojen karışım hakkında bilgi vermek, farklı tektonik ortamlarda gelişen magmatizmaların özellikleri hakkında genel bilgi vermektir.

Dersin İçeriği : Magmatik süreçler ve tektonik önemi, kısmi ergime süreçleri ve türleri, magmanın kristallenmesi, magmanın karışımı, farklı tektonik ortamlardaki magmatizma ve magmatic süreçler, Ofiyolitler ve oluşum ortamları, Granitoyidler, yüksek basınç-düşük sıcaklık metamorfizması (mavişistler), yüksek basınç-yüksek sıcaklık metamorfizması (eklojitler), Türkiye’deki magmatik ve metamorfik toplulukların genel dağılımı ve tektonik önemi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Magmatik süreçler ve tektonik önemi. Okuma Yüz yüze eğitim
2 Kısmi ergime süreçleri ve türleri. Okuma Yüz yüze eğitim
3 Magmanın kristallenmesi ve kristallenme türleri. Okuma Yüz yüze eğitim
4 Magmanın karışımı: homojen ve heterojen karışım. Okuma Yüz yüze eğitim
5 Okyanus Ortası Sırtlar (MOR) ve magmatik süreçler. Okuma Yüz yüze eğitim
6 Okyanus içi yitim zonlarındaki magmatizma ve magmatik süreçler. Okuma Yüz yüze eğitim
7 Aktif kıta kenarındaki magmatizma ve magmatik süreçler. Okuma Yüz yüze eğitim
8 Arasınav. Okuma Yazılı ve sözlü sınav
9 Levha içi (kıtasal) magmatizması ve magmatik süreçler. Okuma. Yüz yüze eğitim
10 Levha içi (okyanusal) magmatizması ve magmatik süreçler. Okuma Yüz yüze eğitim
11 Ofiyolitler ve oluşum ortamları. Okuma Yüz yüze eğitim
12 Granitoyidler Okuma Yüz yüze eğitim
13 Yüksek basınç-düşük sıcaklık metamorfizması (mavişistler). Okuma Yüz yüze eğitim
14 Yüksek basınç-yüksek sıcaklık metamorfizması (eklojitler). Okuma Yüz yüze eğitim
15 Türkiye’deki magmatik ve metamorfik toplulukların genel dağılımı ve tektonik önemi. Okuma Yüz yüze eğitim
16/17 Final Sınavı Okuma Yazılı ve sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Wilson, M., 1989. Igneous Petrogenesis: A global tectonic approach.Unwin Hyman
 Blatt, H. ve Tracy, R. J. 1997; Petrology: Igneous, Sedimentary and Metamorphic. W.H. Freeman and Company, p1-529. Best, M.G. ve Christiansen, E.H. 2001; Igneous Petrology. Blackwell Science, p1-458.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 5 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 4
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 5
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 4
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 4
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 4
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 4
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 4
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 4
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 4
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 4
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 4
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 4
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 5
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 4
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 4
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 4
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3