Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kırıntılı Kayaçlar Petrografisi

Dersin Kodu : J 423

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kırıntılı kayaçların oluşumunu ve kayaç çevrimini anlar
Kırıntılı kayaçların oluşum süreçlerini bilir.
Kırıntılı kayaçların bileşenlerini saptar ve isimlendirir.
Kırıntılı kayaçları, sınıflama diyagramlarını da kullanarak adlandırır.
Kırıntılı kayaçları ekonomik jeoloji ile ilişkilendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : J 206 Sedimantoloji
J 307 Sedimanter Petrografi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kırıntılı sedimanter kayaçları tanımak, sınıflandırmak, bileşenlerini tanımak ve sınıflandırmak, detay analizler yapmak.

Dersin İçeriği : Kırıntılı kayaçların ana bileşenleri, oluşum süreçleri, kırıntılı kayaçlarda detay petrografik analizler. Kırıntılı kayaçların sınıflandırılmaları, adlandırılmaları ve kaynak kayaç ilişkilerinin saptanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tüm sedimanter kayaçların oluşum süreçleri, ayrışma, aşınma, taşınma, depolanma ve diyajenez aşamalarının tanımlaması. Sedimenter petrografi ve mineraloji bilgilerinin tazelenmesi Sözlü sunum
2 Kırıntılı kayaçların tanımlanması, bileşenlerinin tanımlanması, sınıflama kriterleri. Sedimenter petrografi ve mineraloji bilgilerinin tazelenmesi Sözlü sunum
3 Kırıntılı kayaçların bileşenlerini tanımlama kriterleri. Sedimenter petrografi ve mineraloji bilgilerinin tazelenmesi Sözlü sunum
4 Konglomeralar Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması Sözlü sunum
5 Kumtaşları Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması Sözlü sunum
6 İnce taneli sedimanter kayaçlar Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması Sözlü sunum
7 Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması Sözlü sunum
8 Arasınav Sınava Hazırlık Yazılı Sınav
9 Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması Mikroskop çalışması
10 Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması Mikroskop çalışması
11 Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması Mikroskop çalışması
12 Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. Provenans çalışmaları ile ilgili kaynak araştırması yapmak Petrografik değerlerin diyagramlarla analizi
13 Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. Provenans çalışmaları ile ilgili kaynak araştırması yapmak Petrografik değerlerin diyagramlarla analizi
14 Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. Provenans çalışmaları ile ilgili kaynak araştırması yapmak Petrografik değerlerin diyagramlarla analizi
15 Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. Provenans çalışmaları ile ilgili kaynak araştırması yapmak Petrografik değerlerin diyagramlarla analizi
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  www.mmf.cu.edu.tr/jeoloji/kgurbuz
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 7 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 4
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 0
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 0
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 0
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 3
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 0
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 0
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 4
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 0
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 0
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 0
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 5
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 2
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 0
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 0
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 4
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 4
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3