|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kırıntılı Kayaçlar Petrografisi |
|
Dersin Kodu |
: |
J 423 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kırıntılı kayaçların oluşumunu ve kayaç çevrimini anlar Kırıntılı kayaçların oluşum süreçlerini bilir. Kırıntılı kayaçların bileşenlerini saptar ve isimlendirir. Kırıntılı kayaçları, sınıflama diyagramlarını da kullanarak adlandırır. Kırıntılı kayaçları ekonomik jeoloji ile ilişkilendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
J 206 Sedimantoloji J 307 Sedimanter Petrografi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kırıntılı sedimanter kayaçları tanımak, sınıflandırmak, bileşenlerini tanımak ve sınıflandırmak, detay analizler yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kırıntılı kayaçların ana bileşenleri, oluşum süreçleri, kırıntılı kayaçlarda detay petrografik analizler. Kırıntılı kayaçların sınıflandırılmaları, adlandırılmaları ve kaynak kayaç ilişkilerinin saptanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tüm sedimanter kayaçların oluşum süreçleri, ayrışma, aşınma, taşınma, depolanma ve diyajenez aşamalarının tanımlaması. |
Sedimenter petrografi ve mineraloji bilgilerinin tazelenmesi |
Sözlü sunum |
|
2 |
Kırıntılı kayaçların tanımlanması, bileşenlerinin tanımlanması, sınıflama kriterleri. |
Sedimenter petrografi ve mineraloji bilgilerinin tazelenmesi |
Sözlü sunum |
|
3 |
Kırıntılı kayaçların bileşenlerini tanımlama kriterleri. |
Sedimenter petrografi ve mineraloji bilgilerinin tazelenmesi |
Sözlü sunum |
|
4 |
Konglomeralar |
Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması |
Sözlü sunum |
|
5 |
Kumtaşları |
Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması |
Sözlü sunum |
|
6 |
İnce taneli sedimanter kayaçlar |
Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması |
Sözlü sunum |
|
7 |
Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. |
Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması |
Sözlü sunum |
|
8 |
Arasınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. |
Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması |
Mikroskop çalışması |
|
10 |
Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. |
Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması |
Mikroskop çalışması |
|
11 |
Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. |
Konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması |
Mikroskop çalışması |
|
12 |
Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. |
Provenans çalışmaları ile ilgili kaynak araştırması yapmak |
Petrografik değerlerin diyagramlarla analizi |
|
13 |
Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. |
Provenans çalışmaları ile ilgili kaynak araştırması yapmak |
Petrografik değerlerin diyagramlarla analizi |
|
14 |
Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. |
Provenans çalışmaları ile ilgili kaynak araştırması yapmak |
Petrografik değerlerin diyagramlarla analizi |
|
15 |
Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. |
Provenans çalışmaları ile ilgili kaynak araştırması yapmak |
Petrografik değerlerin diyagramlarla analizi |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
www.mmf.cu.edu.tr/jeoloji/kgurbuz
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
0 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
0 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
3 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
0 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
0 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
4 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
0 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
0 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
5 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
2 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
0 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
0 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
4 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
2 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|