|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
IEM1 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEDA ŞENGÜL Doç.Dr. S.BİLGİN KILIÇ Doç.Dr. MEHMET ÖZMEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. KENAN LOPÇU Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERSİN KIRAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ÖZGÜR GÜLER Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLSEN KIRAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEVAT BİLGİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMİN PAKSOY Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN GÜLER Prof.Dr. HASAN ALTAN ÇABUK Arş.Gör. FELA ÖZBEY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonometri alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını bilir. Ekonometri alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler. Ekonometri alanıyla ilgili Türkiye´de hangi konuların henüz çalışılmadığını bilir ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. Çalışacağı konu alanını belirler. Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. Araştırma problemini belirler. Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. Tez konusuyla ilgili ön çalışma yapar. Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım alır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, yazım teknikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim Üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ile teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. |
|
Düz anlatım |
|
2 |
Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. |
SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul Articles, books, book chapters on selected topics DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Ekonometri alanıyla ilgili ulaşılan, konu ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. |
SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul Articles, books, book chapters on selected topics DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Ekonometri alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. |
Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
5 |
Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. |
Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
6 |
Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. |
Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri |
Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
|
7 |
Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. |
Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
8 |
Ara rapor (Ara sınav) |
|
Sözlü sunum |
|
9 |
Araştırma probleminin belirlenmesi. |
Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
10 |
Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. |
Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
11 |
Örneklemin belirlenmesi. |
Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
12 |
Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. |
Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri |
Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
|
13 |
Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. |
SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul Articles, books, book chapters on selected topics DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
14 |
Ön çalışmanın değerlendirilmesi. |
|
Sözlü sunum |
|
15 |
Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. |
SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul Articles, books, book chapters on selected topics DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? |
Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
|
16/17 |
Sonuç raporu (Final Sınavı) |
|
Sözlü sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri
DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) (http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/maknasyaz.pdf)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
4 |
|
2 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
4 |
|
3 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
5 |
|
4 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
5 |
|
5 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
5 |
|
6 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir |
3 |
|
7 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
8 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
5 |
|
9 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
10 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
11 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
3 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
13 |
İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar |
4 |
|
14 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
15 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
0 |
|
16 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|