|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Betonarma |
|
Dersin Kodu |
: |
TYP358 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN GÜĞERCİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN GÜĞERCİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Betonerme projeyi okur Yapı elemanlarına gelen yükleri saptar. Yüklerin etkisindeki yapı elemanlarının kesit ve donatılarını bulur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TYP212 Mukavemet TYP205 Statik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Beton ve betonarme yapı elemanlarını tanıyan, ilgili yönetmelikeri ve hesap yöntemlerini, bilen ve beton ve betonarme konusunda karşılaşabilecekleri problemleri çözme beçerisini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Beton ve beton armenın tanımı, üretimi sınıflandırılması, ilgili yönetmelikler. Betonarme yapı elamanları, kiriş, kolun, döşeme merdiven ve temellere gelen yüklerin saptanması ve ilgili yapı elemanlarının boyutlandırılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Beton ve betonarme sınıflandırılması ve özellikleri, beton çelikleri sınıflandırılması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
2 |
Beonarme yapılar iiçin yönetmelikler TS 500, TS 498Emniyet Gerilmesi ve Taşıma Güçü Yöntemleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
3 |
Basınç etkisindeki yapı elemanları (Kolonlar)
Hesap yöntemleri ilgili yönetmelikler, taşıma güçüne göre kesit ve donatı hesapları. |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
4 |
Dörtgen kesitli, Daire kesitli-etriyeli ve fretli kolonlar |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
5 |
Dörtgen kesitli, Daire kesitli-etriyeli ve fretli kolonlar |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
6 |
Eğilmeye çalışan elemanlar,
Hesap yöntemleri ilgili yönetmelikler, taşıma güçüne göre kesit ve donatı hesapları |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
7 |
Tek donatılı, çift donatılı ve tablalı kesitler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
8 |
Tek donatılı, çift donatılı ve tablalı kesitler, Kir,işlerde sehim kontrolü |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
9 |
ARA SINAV |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
10 |
Betonarme doşemeler,
Hesap yöntemleri ilgili yönetmelikler, taşıma güçüne göre kesit ve donatı hespları |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
11 |
Tek doğrultuda çalışan döşemeler, |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
12 |
Çift doğrultudalışan döşemeler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
13 |
Temeller:
Hesap yöntemleri ilgili yönetmelikler, taşıma güçüne göre kesit ve donatı hespları, Duvar altı temeleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
14 |
Tekil temeller. ön boyutlandırma, temel kesitinin seçilmesi |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
15 |
Tekil temellerde moment, kesme kuvveti ve zımbalama kontrolü |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
sözlü yazılı anlatım |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuların tamamı, verilen ders notu, yardımcı kaynaklar ve |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
TS 498,Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında AlınacakYüklerin Hesap Değerleri
TS 500, Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım kuralları
Betonarma inşaat Elemanları, Y ODABAŞI 1997
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
0 |
|
2 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
0 |
|
3 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
0 |
|
4 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
0 |
|
5 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
5 |
|
6 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
0 |
|
7 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
0 |
|
8 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
0 |
|
9 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
2 |
|
10 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
0 |
|
11 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
0 |
|
12 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
0 |
|
13 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
0 |
|
14 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
1 |
|
15 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
4 |
|
16 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
|
17 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|