Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anonim Türk Halk Edebiyatı Nesri

Dersin Kodu : TE 230

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Halk Edebiyatının halk hikayesi türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında halk hikayesi metinlerini inceleyip değerlendirebilir.
Halk Edebiyatının fıkra türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında fıkra metinlerini inceleyip değerlendirebilir.
Halk Edebiyatında Karagöz ve kukla türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında ortaoyunu türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında meddah türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında hokkabazlık- gözbağcılık türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında köy seyirlik oyunları hakkında bilgi verebilir.
Halk tiyatrosu hakkında bilgi verebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk Halk Edebiyatının anonim bölümünde yer alan temel kavramlarının ve türlerinin tanıtılmasını sağlamak

Dersin İçeriği : Türk halk edebiyatının mensur türlerinin doğuşu ve gelişimi, Mit türünün tanıtılması, Mit türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması, Destan türünün tanıtılması, Destan türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması, Dede Korkut Kitabı’nın tanıtılması, Dede Korkut Kitabıyla ilgili örnek metinlerin açıklanması, Efsane türünün tanıtılması, Efsane türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması, Masal türünün tanıtılması, Masal türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türk halk edebiyatının mensur türlerinin doğuşu ve gelişimi. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
2 Mit türünün tanıtılması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
3 Mit türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması. Erman Artun, Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
4 Destan türünün tanıtılması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
5 Destan türünün tanıtılması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
6 Destan türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
7 Dede Korkut Kitabı’nın tanıtılması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
8 Ara Sınavı.
9 Dede Korkut Kitabıyla ilgili örnek metinlerin açıklanması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
10 Dede Korkut Kitabıyla ilgili örnek metinlerin açıklanması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
11 Efsane türünün tanıtılması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
12 Efsane türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
13 Masal türünün tanıtılması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
14 Masal türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
15 Masal türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması. Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004 Düz anlatım ve tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavları.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004, ss. 1-122
Diğer Kaynaklar  P. Naili Boratav, Folklor ve Edebiyat I-II. Adam Yay. İstanbul 1982


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 3
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 5
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 4
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 4
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 5
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 5
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 5
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 5
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 5
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 4
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 5
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 5
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 5
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 5
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 4
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3