|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anonim Türk Halk Edebiyatı Nazmı |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 116 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYHAN KARAKAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Halk Edebiyatının türkü türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında türkü metinlerini açıklayabilir.
Halk Edebiyatının ağıt türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında ağıt metinlerini açıklayabilir.
Halk edebiyatında ninni türü hakkında bilgi verebilir.
Halk edebiyatında aruzlu şekiller hakkında bilgi verebilir.
Halk edebiyatında aruzla yazılan metinleri açıklayabilir.
Halk Edebiyatının tekerleme türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında atasözleri ve deyimler hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında tasavvufi metinler hakkında bilgi verebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk Halk Edebiyatının temel kavramlarının ve türlerinin tanıtılmasını sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel çizgileriyle Anonim halk edebiyatı ve özellikleri, Türkü türünün tanıtılması, Türkü türüyle ilgili örnek şiirlerin açıklanması, Ağıt türünün tanıtılması ve örnek şiirlerin açıklanması, Ninni türünün tanıtılması ve örnek şiirlerin açıklanması, Türk Halk Edebiyatında aruzlu şekiller, Türk halk Edebiyatında Tasavvuf konulu şiirlerin açıklanması, Tekerleme türünün tanıtılması, Atasözleri ve deyimler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel çizgileriyle Anonim halk edebiyatı ve özellikleri.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Türkü türünün tanıtılması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Türkü türüyle ilgili örnek şiirlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Türkü türüyle ilgili örnek şiirlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Ağıt türünün tanıtılması ve örnek şiirlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Ninni türünün tanıtılması ve örnek şiirlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Türk Halk Edebiyatında aruzlu şekiller.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Ara Sınavı.
|
|
|
|
9 |
Türk halk edebiyatında aruzlu şekiller.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Türk halk edebiyatında Tasavvuf konulu şiirlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Türk halk edebiyatında Tasavvuf konulu şiirlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Tekerleme türünün tanıtılması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Atasözleri ve deyimler.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Genel tekrar.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Genel tekrar.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavları.
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004, ss. 129-270
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
A. Güzel-A. Torun, Türk Halk Ed. El Kitabı,Akçağ Yay. Ankara 2007
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
5 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
5 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
4 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
2 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
5 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
5 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
4 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
5 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
5 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
4 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
5 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
4 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
5 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
4 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
5 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
3 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|