Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kırsal Kalkınma |
|
Dersin Kodu |
: |
TEP303 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. M.NECAT ÖREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kırsal alanların ve kır toplum yapısının temel karakteristiklerini sayabilir, kır-kent ayrımını yapabilir Ekonomik, kırsal ve tarımsal kalkınma ilişkilerini kurabilir Kırsal geri kalmışlığın nedenlerini ve giderilmesi yönündeki girişimleri değerlendirebilir, alternatif politikaları tartışabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere, kırsal alanların ekonomik ve sosyo-kültürel özelliklerini, geri kalmışlık nedenlerini ve giderilmesi yönündeki girişimleri irdeleyebilecekleri, alternatif çözümler üretebilecekleri kuramsal bir altyapı ve analitik düşünebilme yetisini kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Azgelişmişlik sorunu; ekonomik, büyüme, kalkınma ve zenginlik kavramları; geleneksel büyüme ve kalkınma teorileri; kalkınmanın ölçümü ve azgelişmiş ülkelerin başlıca özellikleri; Ekonomik kalkınmada tarımın rolü; kırsal alan ve özellikleri; kırsal kalkınmanın tanımı, önemi, amaç, ilke ve unsurları; kırsal kalkınmada tarımın rolü, Türkiye’de durum; Dünyada ve Türkiye’de kırsal kalkınma politikaları; küreselleşme ve kırsal kalkınma; kırsal kalkınmanın planlanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Azgelişmişlik sorunu |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
2 |
Ekonomik büyüme, kalkınma ve zenginlik kavramları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
3 |
Geleneksel büyüme ve kalkınma teorileri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
4 |
Geleneksel büyüme ve kalkınma teorileri (devam) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
5 |
Kalkınmanın ölçümü ve AGÜ’in başlıca özellikleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
6 |
Ekonomik kalkınmada tarım sektörünün rolü |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
7 |
Kırsal alan ve özellikleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
8 |
Kırsal kalkınmanın tanımı, önemi ve amaçları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
9 |
Kırsal kalkınmanın ilke ve unsurları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
10 |
Ara sınavı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
11 |
Kırsal kalkınmada tarımın rolü; Türkiye’de durum |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
12 |
Dünyada ve Türkiye’de kırsal kalkınma politikaları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
13 |
Küreselleşme ve kırsal kalkınma |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
14 |
Kırsal kalkınmanın planlanması |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
15 |
Genel Tekrar |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
16/17 |
Fınal Sınavı |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
0 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
0 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
0 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
0 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
0 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
0 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
0 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
2 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
0 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
0 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
0 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|