Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kırsal Kalkınma

Dersin Kodu : TEP303

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. M.NECAT ÖREN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kırsal alanların ve kır toplum yapısının temel karakteristiklerini sayabilir, kır-kent ayrımını yapabilir
Ekonomik, kırsal ve tarımsal kalkınma ilişkilerini kurabilir
Kırsal geri kalmışlığın nedenlerini ve giderilmesi yönündeki girişimleri değerlendirebilir, alternatif politikaları tartışabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere, kırsal alanların ekonomik ve sosyo-kültürel özelliklerini, geri kalmışlık nedenlerini ve giderilmesi yönündeki girişimleri irdeleyebilecekleri, alternatif çözümler üretebilecekleri kuramsal bir altyapı ve analitik düşünebilme yetisini kazandırmak

Dersin İçeriği : Azgelişmişlik sorunu; ekonomik, büyüme, kalkınma ve zenginlik kavramları; geleneksel büyüme ve kalkınma teorileri; kalkınmanın ölçümü ve azgelişmiş ülkelerin başlıca özellikleri; Ekonomik kalkınmada tarımın rolü; kırsal alan ve özellikleri; kırsal kalkınmanın tanımı, önemi, amaç, ilke ve unsurları; kırsal kalkınmada tarımın rolü, Türkiye’de durum; Dünyada ve Türkiye’de kırsal kalkınma politikaları; küreselleşme ve kırsal kalkınma; kırsal kalkınmanın planlanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Azgelişmişlik sorunu Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
2 Ekonomik büyüme, kalkınma ve zenginlik kavramları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
3 Geleneksel büyüme ve kalkınma teorileri Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
4 Geleneksel büyüme ve kalkınma teorileri (devam) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
5 Kalkınmanın ölçümü ve AGÜ’in başlıca özellikleri Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
6 Ekonomik kalkınmada tarım sektörünün rolü Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
7 Kırsal alan ve özellikleri Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
8 Kırsal kalkınmanın tanımı, önemi ve amaçları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
9 Kırsal kalkınmanın ilke ve unsurları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
10 Ara sınavı Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
11 Kırsal kalkınmada tarımın rolü; Türkiye’de durum Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
12 Dünyada ve Türkiye’de kırsal kalkınma politikaları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
13 Küreselleşme ve kırsal kalkınma Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
14 Kırsal kalkınmanın planlanması Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
15 Genel Tekrar Tüm ders notları ve kaynaklar Görsel-işitsel destekli sunum
16/17 Fınal Sınavı Tüm ders notları ve kaynaklar Görsel-işitsel destekli sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kalkınma Ekonomisi (Prof.Dr.İ.Ergül HAN, Doç.Dr. Ayten Ayşen KAYA) Gelişme Ekonomisi (Prof.Dr. Erol MANİSALI) Kalkınma Ekonomisi (Prof.Dr. Vural SAVAŞ) Türkiye’de Kırsal Kalkınma (Yrd.Doç.Dr.Muzaffer BAKIRCI) 8. Beş Yıllık Kalkınma Planı. Kırsal Kalkınma ÖİK Raporu (DPT) Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi (DPT) Türkiye Kırsal Kalkınma Politikası Raporu (TKB) Kırsal Kalkınma Planı, 2010-2013 (TKB)
 Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 0
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 0
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 0
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 0
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 0
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 0
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 0
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 2
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 0
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 2
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
14 Meslek etiğine saygılı olma. 0
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 0
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 0
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 83
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.32
Dersin AKTS Kredisi: 3