Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Deneyimi 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 104 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
okulöncesi eğitim kurumlarını tanır okulöncesi dönemdeki çocuklarla iletişim kurar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okul öncesi eğitim kurumlarını, okul öncesi öğretmeni ve okul öncesi dönem çocuklarını tanımaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Okul öncesi eğitim kurumlarını, okul öncesi dönem çocuklarını, okul öncesi öğretmenlerini ve uygulanan okul öncesi eğitim programını gözlemektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Okul Öncesi Eğitim Kurumları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
okul öncesi eğitim kurumunu tanıma |
gözlem formu |
gözlem |
|
2 |
kurumun fiziksel özelliklerini tanıma |
gözlem formu |
gözlem |
|
3 |
sınıf öğrenme çevresini tanıma |
gözlem formu |
gözlem |
|
4 |
sınıftaki çocukları gözleme |
gözlem formu |
gözlem |
|
5 |
sınıftaki çocukları gözleme |
gözlem formu |
gözlem |
|
6 |
sınıf öğretmenini gözleme |
gözlem formu |
gözlem |
|
7 |
sınıf öğretmeninin ders işleyiş tekniğini gözleme |
gözlem formu |
gözlem |
|
8 |
Arasınav |
Arasınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
sınıf öğretmeninin ders işleyiş tekniğini gözleme |
gözlem formu |
gözlem |
|
10 |
sınıf öğretmeninin ders işleyiş tekniğini gözleme |
gözlem formu |
gözlem |
|
11 |
sınıf öğretmeninin ders işleyiş tekniğini gözleme |
gözlem formu |
gözlem |
|
12 |
sınıf öğretmeninin ders işleyiş tekniğini gözleme |
gözlem formu |
gözlem |
|
13 |
etkinlikleri uygulama |
uygulama materyalleri |
uygulama |
|
14 |
etkinlikleri uygulama |
uygulama materyalleri |
uygulama |
|
15 |
etkinlikleri uygulama |
uygulama materyalleri |
uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
final sınavına hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
4 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
5 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
2 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
5 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
5 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
5 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
4 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
5 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
5 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
4 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
2 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|