Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tarla Bitkilerinde Tohumculuk

Dersin Kodu : TBP350

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SALİHA KIRICI
Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL
Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tohumun tarla bitkileri üretimindeki yeri ve önemini bilir
Tarla bitkilerinde çiçek ve tohum yapılarını bilir
Tarla bitkilerinde tohumluk üretim tekniğini bilir
Tohumluk üretimi için çevre koşullarının nasıl olacağını bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Genel olarak tarla bitkileri üretiminde kaliteli tohumluk kullanımının önemi, bazı tarla bitkilerinde tohumluk üretimi ve bu konuda özel tohumculuğunun yerini anlatmaktır

Dersin İçeriği : Tarla bitkilerinde tohumculuğun önemi, çiçek ve tohum yapıları, tohumluk üretiminde çevre koşulları ve önemli tarla bitkilerinin tohumluk üretim teknikleri ve tohumluğun özellikleri ayrıntılı olarak ele alınmaktadır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tohumluk üretiminin Türkiye’deki önemi ve durumu Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Endüstri bitkilerinde tohumluk üretiminin prensipleri Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Soya ve ayçiçeğinde tohumluk üretimi Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Pamukta tohumluk üretimi ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Susam ve yerfıstığında tohumluk üretimi Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Susam ve yerfıstığında tohumluk üretimi Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Elit tohumluk üretimi (saflaştırma) Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Ara sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Yazılı sınav
9 Serin iklim tahıllarında tohumluk üretim teknolojisi Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
10 Sıcak iklim tahıllarında tohumluk üretim teknolojisi Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Tahıllarda tohumluk depolama ve pazarlama Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Yemeklik dane baklagillerde tohumluk üretimi Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Yemeklik dane baklagillerde tohumluk üretimi Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Yem bitkilerinde tohumluk üretimi Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Yem bitkilerinde tohumluk üretimi Ders notundaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Yıl sonu sınavı Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seed Sci. and Technology Lab. MANUAL-MİLLER B. MCDONALD, LAWRENCE O. COPELAND
 Seed Quality Ed: Amarjit S. BASRA
 Seed Sci. and Technology -LARRY O. COPELAND, MİLLER B. MCDONALD
 http://www.rkmp.co.in/sites/default/files/ris/research-themes/Principles%20of%20Hybrid%20Rice%20Seed%20Production.pdf
 https://www.pioneer.com/CMRoot/Pioneer/About_Global/our_research/enabling_technologies/enabling_technologies_sheets/Tech_SPT_2013.pdf
 Tohumluk Bilimi-Sevim SAĞSÖZ
 Türkiye II. Tohumculuk Kongresi Bildiri Kitabları
 Seed Production-MİLLER B. MCDONALD, LAWRENCE O. COPELAND
 Seed Production Technology Ed: J.P. SRIVASTAVA, L.T. SIMARSKI
 Seeds-J. Derek BEWLEY, Michael BLACK
 Plant Biology Sci. Projects-David R. HERSHEY
 http://www.ksre.ksu.edu/bookstore/pubs/c529.pdf
 http://www.fao.org/docrep/006/y4011e/y4011e0v.htm
 Tohumluk ve Teknolojisi-Sezen ŞEHİRALİ,
  Tohumluk Bilmi ve Teknolojisi- Benian ESER ve Ark.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 0
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 0
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 3
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 2
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 4
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 1
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 0
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 0
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 0
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 2
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
14 Meslek etiğine saygılı olma. 4
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 4
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 4
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 102
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.08
Dersin AKTS Kredisi: 4