|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ahiret İnancı ve Rasyonel Temellendirilmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
TİB 788 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL YÜRÜK Doç.Dr. İSMAİL ŞIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ahiret anlayışının dini ve felsefi temellerini öğrenir Farklı din ve anlayışların ahiret anlayışını kavrar Ahiretin imkanı ve gerekliliğini sorgular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ahiret anlayışının akli ve nakli delillerle temellendirilmesi, reenkarnasyon ve tenasüh gibi inançların İslam inançları açısından değerlendirilmesi sağlar.
reincarnation and transmigration |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ahiret inancı, kökenleri, farklı din ve felsefi anlayışlarının ahiret algısı , Ahiret anlayışının ahlaki ve dini temelleri,
Ahiretin imkan ve ispatını konuları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat Sınıflar Fakültesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İslam inançları açısından temel bir unsur olan Ahiret anlayışının akli ve nakli delillerle temellendirilmesi |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
2 |
Kur´an´ın Ahiret Anlayışı |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
3 |
Hristiyanlık ve Yahudilikte Ahiret Anlayışı |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
4 |
Ahiretle ilgili Felsefi görüşlerin ve Doğu dinlerinin irdelenmesi |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
5 |
Reenkarnasyon inancının İslam inancı açısından değerlendirilmesi |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
6 |
Tenasüh gibi inancının İslam inancı açısından değerlendirilmesi |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
7 |
Ahiret İnancını Gerekliliği Problemi |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Reenkarnasyon ve Tenasüh tartışılması. |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Farklı din ve felsefi anlayışların Ahiret ait beklentilerinin tartışılması. |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
11 |
İslam Filozoflarının Reenkarnasyon ve Tenasüh Anlayışı |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
12 |
Razi´nin Reenkarnasyon ve Tenasüh Anlayışını Reddi |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
13 |
Gününümüz Türkiyesinde Reenkarnasyon Anlayışı |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
14 |
Gününümüz Türkiyesinde Tenasüh Anlayışı |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
15 |
Hipnoz-Medyumluk Konularının Tartışılması |
Konuyla İlgili Makale, Kitap ve Kitap Bölümü |
tartışma, soru cevap, ders |
|
16/17 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
A. Bülent Baloğlu, İslam Göre Tekrar Doğuş-Reenkarnasyon
Maturidi, Kitabu´t-Tevhid
Eş´ari, Luma;
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
3 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
5 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
3 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
3 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
1 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
3 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
1 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
3 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
3 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
3 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
20 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|