|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Gürültü Kontrolü |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV337 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ses, sesin oluşumu ve ses ile ilgili ölçü birimlerinin tanımlarını yapar Gürültünün tanımı, gürültü seviyeleri ile ilgili değerlendirmeler ve işlemler yapar Farklı gürültü kaynaklarının karakteristik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur ve analiz yapar Çevresel Gürültü Kontrolü ve Yönetimi Yönetmeliği ile ilgili değerlendirmeleri yapar, bu yöentmelikteki sınır değerleri anlamlandırır Startejik Gürültü Haritaları ve Eylem Planları Hakkında Yorum Yapabilme ve Sonuçlar Ortaya Koyma Yeteneği Kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sesin oluşumu, gürültünün tanımlanması ve kaynaklarının incelenmesi, insan sağlığı açısından gürültünün etkileri, çevresel gürültünün tanımlanması vekontrol altında alanması ve gürültü azaltıcı tedbirlerin incelenmesi, ülkemiz ve diğer ülkelerdeki çevresel gürültü mevzuatlarının incelenmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ses, periyot, frekans, ses basınç seviyesi ve düzeyi, gürültü seviyesi ve bu seviyeler ile ilgili hesaplamalar, çevresel gürültü ile ilgili tedbirler, Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği ve yönetmelikte geçen raporların formatları, çevresel gürültü ölçümleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sesin Tanımı ve Ses İle İlgli Temel Bilgiler |
|
Sunu |
|
2 |
Ses İle İlgili Ölçü Birimleri |
Web den ses hakkında araştırma yapılacak
|
Sunu |
|
3 |
Gürültünün Tanımı |
Web den gürültü ile ilgili araştırma yapılacak |
Sunu ve Tartışma |
|
4 |
Gürültü Kaynaklarının Belirlenmesi |
|
Sunu ve Tartışma |
|
5 |
Gürültü Düzeyleri ve Bu Düzeyler İle Yapılan İşlemler |
|
Sunu ve Tartışma |
|
6 |
Gürültü Düzeyleri ve Bu Düzeyler İle Yapılan İşlemler |
Ders notları ve kaynaklardan genel değerlendirme yapılacak |
Sunu ve Tartışma |
|
7 |
Ara Sınavı |
|
Klasik Sınav |
|
8 |
Temel Gürültü Kontrol İlkeleri |
|
Sunu ve Tartışma |
|
9 |
Çevresel Gürültü İle İlgili Mevzuatlar |
Mevzuat ile ilgili Resmi Gazete vd. kaynaklardan ön hazırlık yapılac |
Sunu ve Tartışma |
|
10 |
Çevresel Gürültü Ölçümleri ve Bir Uygulama Yapılması |
Ses ölçüm sistemleri ile ilgli web den araştırma yapılacak |
Sunu ve Tartışma |
|
11 |
Akustik Rapor ve Formatlarının İncelenmesi ve Bir Akustik Raporun İncelenmesi |
Formatlar Çevre ve Şehircik Bakanlığının Sayfasından elde edilip incelenecek |
Sunu ve Tartışma |
|
12 |
Çevresel Gürültü Seviyesi Değerlendirme Raporu (ÇGSDR) Formatları ve Bir ÇGSDR incelenmesi |
Formatlar Çevre ve Şehircik Bakanlığının Sayfasından elde edilip incelenecek |
Sunu ve Tartışma |
|
13 |
Stratejik Gürültü Haritaları ve Eylem Planmalrının YapılmasıBir Akustik Raporun İncelenmesi |
|
Sunu ve Tartışma |
|
14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
Klasik Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DEMİRKALE, S. Y. (2007). Çevre ve Yapı Akustiği Mimarlar ve Mühendisler İçin El Kitabı. İstanbul: Birsen Yayınevi.
ÖZGÜVEN, N. (2008). Gürültü Kontrılü Endüstriyel ve Çevresel Gürültü. Ankara: Türk Akustik Derneği.
KURRA, S. (2009). Çevresel Gürültüsü ve Yönetimi (Cilt I.II ve III). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
DIRECTIVE 2002/49/EC. (2002). of the European Parliament and of Council of June 25 2002 relating to the assessment and management of Environmental noise, Official Journal of the European Communities, L189/12-25,18.7.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
2 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
3 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
4 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
4 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
4 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
3 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
2 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
5 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
4 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
5 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 93 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|