Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kuantum Kimyasına Giriş

Dersin Kodu : KMS114

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kuantum kimyasının tarihçesi ve önemi
Atomun yapısından yola çıkarak maddeyi ve kimyasal süreçlerin anlaşılıabilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kuantumsal öğrenme ve Kuantumsal düşünmeyi öğretmek

Dersin İçeriği : Atomun yapısıyla ilgili temel bilgiler,Elektronun keşfi ve e/m oranlarının belirlenmesi,Milikan yağ damlası deneyi elektronun kütle ve yükünün belirlenmesi,Atomal yapı üzerine Rutherford Deneyi,Atomik boyut,çekirdeğin diğer tanecikleri,Radyoaktivite,bozunma kinetiği,Nükleer tepkimeler,değişik uygulamaları,Atomik modeller,Bohr Atom Modeli,Sommerfeld atom modeli,Yörünge uzayının kuantlaşması,atomun vektör modeli,Siyah cismin ışıması ve ilgili yasalar,Fotoelektrik olay

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Atomun yapısıyla ilgili temel bilgiler Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
2 Elektronun keşfi ve e/m oranlarının belirlenmesi Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
3 Milikan yağ damlası deneyi elektronun kütle ve yükünün belirlenmesi Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
4 Atomal yapı üzerine Rutherford Deneyi Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
5 Atomik boyut,çekirdeğin diğer tanecikleri Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
6 Radyoaktivite,bozunma kinetiği Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
7 Nükleer tepkimeler,değişik uygulamaları Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
8 Ara sınav Konuyla ilgili web ,kitaplar yazılı sınav
9 Atomik modeller Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
10 Bohr Atom Modeli Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
11 Konularla ilgili değişik problemler Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
12 Sommerfeld atom modeli. Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
13 Yörünge uzayının kuantlaşması,atomun vektör modeli Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
14 Siyah cismin ışıması ve ilgili yasalar,Fotoelektrik olay Konuyla ilgili web ,kitaplar Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak
15 Problem çözümü Ders kitabı Anlatım
16/17 Final Sınavı Ders kitabı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mustafa CEBE (1998) Atom ve Molekül Kimyası,Uludağ Üni.Güçlendirme Vakfı,Bursa
 M.W.HANNA(1969)Quantum Mechanics in Chemisry,Menlo Park,Calf.,ABD
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 3
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 5
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 4
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 5
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 5
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 5
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 5
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 5
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 5
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 4
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3