|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kuantum Kimyasına Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
KMS114 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kuantum kimyasının tarihçesi ve önemi Atomun yapısından yola çıkarak maddeyi ve kimyasal süreçlerin anlaşılıabilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kuantumsal öğrenme ve Kuantumsal düşünmeyi öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Atomun yapısıyla ilgili temel bilgiler,Elektronun keşfi ve e/m oranlarının belirlenmesi,Milikan yağ damlası deneyi elektronun kütle ve yükünün belirlenmesi,Atomal yapı üzerine Rutherford Deneyi,Atomik boyut,çekirdeğin diğer tanecikleri,Radyoaktivite,bozunma kinetiği,Nükleer tepkimeler,değişik uygulamaları,Atomik modeller,Bohr Atom Modeli,Sommerfeld atom modeli,Yörünge uzayının kuantlaşması,atomun vektör modeli,Siyah cismin ışıması ve ilgili yasalar,Fotoelektrik olay |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Atomun yapısıyla ilgili temel bilgiler |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
2 |
Elektronun keşfi ve e/m oranlarının belirlenmesi |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
3 |
Milikan yağ damlası deneyi elektronun kütle ve yükünün belirlenmesi |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
4 |
Atomal yapı üzerine Rutherford Deneyi |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
5 |
Atomik boyut,çekirdeğin diğer tanecikleri |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
6 |
Radyoaktivite,bozunma kinetiği |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
7 |
Nükleer tepkimeler,değişik uygulamaları |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
8 |
Ara sınav |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
yazılı sınav |
|
9 |
Atomik modeller |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
10 |
Bohr Atom Modeli |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
11 |
Konularla ilgili değişik problemler |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
12 |
Sommerfeld atom modeli. |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
13 |
Yörünge uzayının kuantlaşması,atomun vektör modeli |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
14 |
Siyah cismin ışıması ve ilgili yasalar,Fotoelektrik olay |
Konuyla ilgili web ,kitaplar |
Öğrencilerin hazırlıkları ile konu Tartışılacak |
|
15 |
Problem çözümü |
Ders kitabı |
Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders kitabı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mustafa CEBE (1998) Atom ve Molekül Kimyası,Uludağ Üni.Güçlendirme Vakfı,Bursa
M.W.HANNA(1969)Quantum Mechanics in Chemisry,Menlo Park,Calf.,ABD
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
3 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
4 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
5 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
5 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
5 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
5 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
5 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
5 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
1 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 80 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|